واکنش بازار خودرو نسبت به رفت و برگشت‌های دلار

رصد بازار خودروهای پرتیراژ ایران خودرو از ثبات قیمت در بازار ایران خودرویی ها حکایت دارد.

بازی نرخ دلار در هفته گذشته و نوسان پی در پی آن در بازار موجب شد تا فعالان بازار خودرو از این تغییرات به شوخی دلار در بازار یاد کنند و این نکته تاکید کنند که نوسان مداوم قیمت موجب شده تا قیمت خودرو چندان به این عامل توجهی نشان ندهد. با این شرایط در حالی که امروز نرخ دلار شکل کاهشی به خود گرفته بود، خودرو ترمز تغییر قیمت را کشید و با ثبات در بازار عرضه شد. از سوی دیگر فعالان بازار معتقدند نامشخص بودن مذاکرات برجام موجب سردرگمی در بازار شده است و از سوی دیگر با توجه به آزاد شدن واردت خودرو بسیاری از خریداران در انتظار رسیدن خودروهای وارداتی هستند که این امر موجب شده تا علاوه بر ثبات قیمت شاهد رکود در بازار خودرو باشیم.

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شود. با این شرایط «سمند LX» امروز ۳۰۵ میلیون تومان قیمت خورد و «سمند سورن پلاس» هم در بازار  ۳۳۳ میلیون تومانی شد و «سمندLX با موتورEF۷» هم در بازار ۳۴۴ میلیون تومان دست به دست شد.

 

از سوی دیگر ارزیابی ها نشان دهنده آن است که خانواده دنا هم امروز تغییر قیمت نداشتند و با این شرایط «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار ۵۰۵ میلیون تومان قیمت خورد و «دنا معمولی» هم ۳۹۱ میلیون تومان قیمت گذاری شد، اما «رانا پلاس» بدون تغییر در بازار ۳۰۰ میلیون دست به دست شد.  

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت خانواده ۲۰۷ امروز «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» در بازار امروز ۳۹۰ میلیون قیمت خورد و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» هم در بازار ۴۰۱ میلیون تومانی ماند.

 

ایران 16

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.