رستم قاسمی:
۹ هواپیمای روسی در ایران تعمیر می‌شود

وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت ناوگان هوایی ایران گفت: در بحث تعمیر هواپیما وضعیت بسیار خوبی داریم و در حال حاضر ٩ فروند هواپیمای روسی در ایران در حال تعمیر هستند.

رستم قاسمی با حضور در برنامه صف اول، درباه تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای اربعین امسال توضیح داد: در موضوع اربعین امسال، شرایط متفاوتی از هر سال داریم زیرا تعداد زائران بیش از پنج میلیون نفر هستند که جمعیت عظیمی است. اکنون در کشور ستاد مرکزی اربعین را داریم که مسوولیتش با وزیر کشور است و هر کدام از وزارتخانه‌ها مسوولیت‌هایی دارند.

وی با اشاره به مسوولیت حمل‌ونقل جاده‌ای، بیان کرد: از اوایل سال گذشته ستادی را شکل دادیم و مسیر عبور جاده‌ها از پاکستان و پایانه‌های میرجاوه را تا پایانه‌های غربی کشور اصلاح کردیم. برای اصلاح و بهبودی این جاده‌ها بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان در این مدت هزینه شده و در این مدت همکاران ما به‌طور شبانه‌روزی کار کردند.

وزیر راه و شهرسازی درباره ظرفیت ناوگان جاده‌ای، اظهار کرد: در جاده‌ها وضعیت خوب است اما وضع ناوگان حمل و نقل مناسب نیست. ما برای عبور پنج میلیون زائر، به ۱۴ هزار اتوبوس نیاز داریم، اما آنچه امروز هست ۸۰۰۰ اتوبوس در اختیار داریم. برای تامین این مقدار اتوبوس باقی‌مانده، با دستگاه‌های مختلف جلسه گذشتیم که هرکدام از دستگاه‌ها حتی اگر شده سرویس کارکنانشان در این مدت را محدود کنند و تعدادی اتوبوس در اختیار ما قرار دهند، زیرا مسئله کمبود اتوبوس، مساله‌ای جدی ماست.

کسانی که می‌توانند از ماشین شخصی استفاده کنند

قاسمی ادامه داد: در این مدت پایانه‌ها و پارکینگ‌ها را وسعت دادیم، امکاناتی از جمله سایه‌بان در این مناطق گذاشتیم، زیرا اربعین امسال هوا هم گرم است و این جمعیت زیاد، تمهیدات لازم می‌طلبد. ما تا جایی که امکان تهیه وسیله عمومی داشته باشیم، در اختیار مردم قرار می‌دهیم، اما به‌دلیل کم بود وسایل حمل‌ونقل عمومی، توصیه می‌کنیم کسانی که می‌توانند،‌ از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.