رونمایی از دستاورد تازه و مهم سازمان انرژی اتمی

معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: سوم شهریورماه همزمان با هفته دولت و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی سامانه پرتودهی محصولات کشاورزی در شهر بناب افتتاح می شود.

پژمان شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی و مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها  دیشب در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: سوم شهریورماه همزمان با هفته دولت و با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی سامانه پرتودهی محصولات کشاورزی در شهر بناب افتتاح می شود.

رونمایی از دستاورد جدید سازمان در بناب

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: روز پنجشنبه، سوم شهریور ماه یکی از دستاوردهای جدید سازمان انرژی اتمی در بناب رونمایی می‌شود.

وی تصریح کرد: با تلاش دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور سامانه پرتودهی قابل حمل گاما برای محصولات کشاورزی، طراحی و صنعتی سازی شده است و این سامانه مبتنی بر پرتوی گاما برای بهره‌برداری از صنعت کشاورزی گام نخست سازمان در استفاده از این تکنولوژی محسوب می‌شود و ما محدودیتی در ساخت این تجهیز نداریم.

شیرمردی عنوان کرد: پیش از این به صورت غیرپرتابل و ایستا گام‌های خوبی در این حوزه برداشته بودیم.

وی اضافه کرد: در حوزه‌های مختلف مانند صنعت، کشاورزی ، سلامت و سایر بخش‌ها اقدامات خوبی در یک سال گذشته صورت گرفته است و از روز پنجشنبه و با افتتاح این سامانه می‌توان از این پس مانع ضایعات ۳۰ درصدی محصولات کشاورزی شد.

مدیر عامل شرکت توسعه کاربرد پرتوها گفت: این سامانه در مرکز بناب سازمان انرژی اتمی تولید شده و نخستین نمونه این مدل در دنیا محسوب می‌شود که تاکنون تولید شده است؛ همچنین ما دومین کشور در دنیا هستیم که چنین سامانه‌هایی تولید می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه کاربری کشاورزی دارد، اما در آینده نزدیک سامانه‌هایی با کاربرد در صنعت تولید خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.