آمریکا دست رد به سینه زلنسکی زد

آمریکا درخواست اوکراین را برای ممنوعیت ویزای عمومی علیه روس‌ها رد و اعلام کرد که واشنگتن نمی‌خواهد جلوی پناهجویی مخالفان روس را که در معرض خطر نقض‌های حقوق بشری هستند، بگیرد.

به گزارش رویترز، زلنسکی همچنین چند هفته قبل بار دیگر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست تا صدور ویزا را برای اتباع روس منع کنند.

یکی از سخنگوهای وزارت خارجه آمریکا گفته که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور محدودیت‌های ویزایی را برای مقام‌های کرملین وضع کرده و همچنین گفت: این ممنوعیت‌ها علیه افرادی است که در حمله روسیه به اوکراین دست دارند.

وی ادامه داد: آمریکا نمی‌خواهد مسیرهای مهاجرتی و ایمن را برای مخالفان روس یا دیگران که در معرض خطر سوءاستفاده‌های حقوق بشری در این کشور قرار دارند، مسدود کند.

این سخنگو همچنین افزود: ما به صورت مشخص گفته‌ایم که یک تمایز بین اقدامات دولت روسیه و سیاست‌هایش در اوکراین و بین مردم روسیه داریم.

برخی از رهبران اروپایی مانند نخست وزیر فنلاند و همتای استونیایی او خواستار ممنوعیت گسترده ویزای اتحادیه اروپا علیه روسیه شده‌اند. اما صدراعظم آلمان با این پیشنهاد مخالفت کرده و می‌گوید، روس‌ها می‌توانند در صورتیکه با دولت مسکو مخالف هستند از کشور خود فرار کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.