تشکر ویژه سید حسن نصرالله از رهبری و سپاه پاسداران

دبیرکل حزب الله در ابتدای سخنرانی خود چهل سالگی حزب الله را تبریک گفت و امام خمینی (ره) را بزرگترین الهام‌بخش حزب الله در عصر معاصر دانست و اعلام کرد که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران الگوی نیروهای حزب الله و دنباله‌رو سیره و منش ایشان هستند.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به آزادسازی جنوب لبنان و پیروزی در برابر رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۰ گفت که پیروزی سال ۲۰۰۰ به پروژه «اسرائیل بزرگ» پایان بخشد و اسطوره «ارتش شکست‌ناپذیر» را در هم شکست.

وی همچنین به پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه لبنان در برابر رژیم اشغالگر اشاره کرد و اعلام کرد که پیروزی سال ۲۰۰۶ (جنگ ۳۳ روزه) نیز یکی از مهمترین دستاوردهای مقاومت در طول تاریخ حزب الله بوده است.

نصرالله تصریح کرد: از جمله نتایج جنگ ۳۳ روزه، تغییر معادله درگیری با دشمن صهیونیست و کنار گذاشتن پروژه «خاورمیانه بزرگ» بود که توسط کاندولیزا رایس مطرح شد.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: آخرین دستاورد مقاومت در جنگ ۳۳ روزه، ورود مقاومت به خط بازگرداندن حقوق لبنان به نفت و گاز بود.

وی تصریح کرد: هیچ کس تصور نمی‌کند که کارزارهای تبلیغاتی، جنجال‌های تبلیغاتی، توهین و دروغ علیه حزب الله بتواند عزم مقاومت را تضعیف کند.

نصرالله اضافه کرد: ما همگام با پیشرفت‌ تسلیحاتی و فنآوری به سمت توسعه زیرساختارها و امکانات و قابلیت‌ها نظامی پیش می‌رویم.

دبیرکل حزب الله افزود: معادله ارتش، مردم و مقاومت چه در بیانیه وزیر آمده باشد چه نباشد، معادله ثابت شده است. تلاش برای آزادسازی بقیه سرزمین‌های اشغالی لبنان یک مسئولیت ملی است.

نصرالله گفت: یکی از مسئولیت‌های ما در مرحله آینده ایجاد معادلات بازدارندگی برای حفاظت از سرزمین، مردم و ثروت لبنان است.

وی تأکید کرد که تهدیدات اسرائیل در مورد ترسیم مرزهای دریایی بی ارزش است. تصمیم و رویکرد ما روشن است و منتظر روزهای آینده هستیم تا بر اساس آنچه که در آینده رخ می‌دهد، عمل کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع فلسطین اشاره کرد و گفت که مسئله فلسطین جزء دین و فرهنگ و شرف و آبرو و اعتبار امت اسلام است و در آن جای عقب کشیدن و بی طرفی وجود ندارد.

نصرالله تصریح کرد: راهبرد اصلی ما در قبال فلسطین، تکیه بر انقلاب فلسطینیان و مخالفت آنان با عادی سازی روابط با دشمن صهیونیست است.

وی در ادامه سوریه را اساس محور مقاومت خواند و گفت: سوریه زیربنای محور مقاومت، جبهه استقامت و تسلیم نشدن در برابر شرط و شروط اسرائیل است.

سید مقاومت لبنان تأکید کرد که روز به روز بیشتر و بیشتر به درستی و تصمیم خود برای رفتن به سوریه متقاعد می‌شویم.

سید حسن نصرالله افزود: اگر سوریه بار دیگر با موج دیگری از درگیری و مقابله با تروریسم مواجه شود، از رفتن به سوریه و حضور در میدان‌های نبرد تردید نخواهیم کرد.

سید نصرالله تصریح کرد: ما در محور مقاومت باقی می‌مانیم و روی این محور به عنوان یک محور قدرت برای مقابله با پروژه‌های هژمونی و دفاع از مقدسات حساب باز می‌کنیم.

دبیرکل حزب الله لبنان ادامه: ما هیچ مشکلی برای توسعه روابط لبنان به ویژه با کشورهای حوزه خلیج فارس نداشته و نداریم، اما برخی می‌خواهند لبنان را به یک دست نشانده تبدیل کنند و این چیزی است که ما نمی پذیریم.

سید حسن نصرالله تأکید کرد که ما به سمت جنگ داخلی یا درگیری‌های فرقه‌ای کشیده نشده‌ایم و کشیده نخواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها به دنبال ایجاد اختلاف بین مقاومت و ارتش لبنان است، تأکید کرد که ایالات متحده درصدد کشاندن حزب الله به درگیری با ارتش و نیروهای امنیتی لبنان است و این یک پروژه دائمی و اعلام شده آمریکاست.

دبیرکل حزب الله عنوان کرد که برنامه اصلی ما در مرحله بعدی همکاری با گروه‌های مختلف سیاسی لبنان برای ساختن کشوری قوی و عادل است.

وی با بیان اینکه میزان مداخله سفارت آمریکا در دوره اخیر، بیش از هر زمان دیگری است، افزود: ما به دنبال یک کشور مستقل واقعی هستیم که تابع سفارت آمریکا یا هر سفارت دیگر یا قدرت خارجی نباشد.

نصرالله در پایان گفت: باید به نمایندگی از شما از جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی قدردانی کنیم که همان روز اول حتی در حیات امام خمینی (ره) از ما حمایت کردند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره اهتمام ویژه‌ای به حزب الله داشتند و باید از ایشان تشکر کنیم که در طول این ۴۰ سال، ۱۰ سال در طول حیات امام و ۳۰ سال در مدت رهبری انقلاب اسلامی لحظه‌ای از ما غافل نشد.

وی همچنین  گفت که باید از دوستان عزیزمان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکر و قدردانی بکنیم که از ابتدا آمدند و با ما بودند و در پادگان‌های آموزشی تجربه‌های خودشان را به ما منتقل کردند و روحیه جنگیدن و شهادت را به ما آموختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.