کشف ۱۰ میلیون دلار تقلبی در تهران + جزئیات مهم

رئیس پلیس پایتخت از اجرای عملیات ویژه پلیس امنیت اقتصادی متشکل از ۱۴۰ تیم در ۷۲ساعت خبر داد.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در نشست خبری طرح سراسری و استانی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی دخانیات و ترانزیتی و نظارت و پایش انبارها و محل‌های دپوی کالا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش مأموران پلیس تهران برخورد با انواع و اقسام جرایم و مفاسد اقتصادی در دستور کار بوده و در حوزه پایش انبارها و عدم عرضه کالای قاچاق عملیات ویژه در پایتخت با همکاری پلیس، وزارت صمت و مقام قضایی صورت گرفت.

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: در این عملیات ۷۲ ساعته، ۱۴۰ تیم از پلیس امنیت اقتصادی متشکل از ۴۲۰ نفر از مأموران پلیس طی بازدید از ۳۵۲ انبار و اماکن مقادیر قابل توجهی از اقلام احتکاری و قاچاق را کشف کردند.

سردار رحیمی گفت: بالغ بر ۲ میلیون و ۶۲۱ هزار انواع و اقسام کالاهای قاچاق کشف و ۴۶ متهم در این رابطه دستگیر شده و همچنین ۱۷ واحد صنفی و انبار پلمب شد تا دستور قضائی صادر شود.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه ارزش اموال مکشوفه قاچاق بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است، افزود: یک باند بزرگ دلارهای جعلی شناسایی و منهدم شد که این باند با دستگاه چاپ دلار تقلبی چاپ می‌کردند.

وی اعلام کرد: ۱۰ میلیون دلار به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان از این باند کشف شد که قرار بود در بازار توزیع شود؛ همچنین در این خصوص سه نفر نیز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی پایتخت به جزئیات کشف کالاهای قاچاق از انبارها اشاره و اظهار داشت: در این عملیات از یک انبار لوازم یدکی خودرو ۲۰۰ هزار قلم‌ انواع کالای قاچاق کشف و ضبط شد؛ همچنین یک انبار روغن موتور شناسایی و کشف شد که در آن ۳۱۷هزار لیتر روغن موتور احتکار کرده بودند. 

وی افزود: انبارهایی شامل مواد غذایی، لوازم التحریر، لامپ و موتورسیکلت شناسایی و اموال توقیف شد؛ همچنین از یک انبار نیز ۶۴ هزار لاستیک کشف و ضبط گردید. 

سردار رحیمی در ادامه به موضوع یک پرونده مالیاتی پرداخت و گفت: فردی با شناسایی افراد کم بضاعت و پرداخت مبلغ ناچیز ، ۵۰ شرکت صوری به نام این افراد ثبت کرده بود که فقط در ۴ شرکت از این ۵۰ شرکت ۶۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی داشته است. 

فرمانده انتظامی پایتخت در ادامه به طرح برخورد با دلالان ارزی اشاره و بیان داشت: از ابتدای سال ۱۳ مرحله طرح مبارزه با دلالان ارزی اجرا شده است که در این ۱۳ مرحله ۵۵ نفر دلال ارزی شناسایی و دستگیر شده و ۲۸ هزار میلیارد تومان ارزش ارزهایی بوده که از افراد دستگیر شده کشف و ضبط شده است. 

وی خاطرنشان کرد: تمام انبارها تحت نظارت پلیس است و برخورد با عرضه کنندگان کالاهای قاچاق با همکاری پلیس، تعزیرات، وزارت صمت و مقام قضایی با جدیت انجام خواهد شد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.