هشدار پکن نسبت به مجازات شدید حامیان استقلال تایوان

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر امور تایوان در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین گفت، پکن از حامیان استقلال تایوان خواسته است تا "سر عقل بیایند" و بفهمند که اگر قانون را نقض کنند "به شدت مجازات خواهند شد."

پیش از این، پکن هفت مقام تایوانی را به دلیل حمایتشان از استقلال این جزیره مشمول ممنوع الورود شدن  به سرزمین اصلی چین کرده بود.

سخنگوی دفتر امور تایوان در کمیته مرکزی حزب کمونیست چین بیان کرد: "استقلال تایوان با سیر تاریخ در تضاد است، این یک بن بست است. لیستی که از حامیان استقلال تایوان اعلام شده تمام و کامل نیست. ما هشدار می دهیم که حامیان استقلال تایوان باید قبل از اینکه خیلی دیر شود سر عقل بیایند و چنانچه جرأت کرده و قانون را به چالش بکشند به شدت مجازات خواهند شد."

این سخنگو همچنین ابراز امیدواری کرد که مردم تایوان "با هموطنان خود در سرزمین اصلی متحد شوند تا از توسعه صلح آمیز روابط میان دو سوی تنگه تایوان حمایت کنند."

چین اخیرا در پاسخ به سفر دو هیئت از مقامات ارشد آمریکایی به تایوان تحریم هایی را اعلام کرد. نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، در صدر هیاتی از دوم تا سوم اوت و اد مارکی سناتور آمریکایی نیز از ۱۴ تا ۱۵ اوت به تایپه سفر کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.