رشد فروش در بازار سهام/پرتراکنش ترین نمادهای بورس

بورس تهران همواره به اخبار و حواشی برجام واکنش نشان داده است. در روزهای اخیر نیز با افزایش امیدواری به احیای برجام بازار رشد کرده و با کاهش امیدها نزول کرده است.

در معاملات روز یکشنبه بیست و سوم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۳ هزار و ۴۴۷ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۴۶۳ هزار و ۶۵۲ واحد رسید.  

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۴۳۷ واحدی در سطح ۳۹۵ هزار و ۴۴۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۹ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۲۰۵ واحد باقی ماند.  

 

امروز نماد «فملی» بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل داشت و پس از فملی، نمادهای «نوری»، «فولاد» و «فارس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شاراک»، «خساپا» و «وبانک» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

 
 

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «شراز» و «خدیزل» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «صبا» و «آریا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و خگستر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، کرمان و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.  

 
 

رشد ارزش معاملات خُرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۴ هزار و ۹۴۱ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۰ هزار و ۲۰ میلیارد تومان بود که ۶۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۷ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان رسید. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «تلاطم برجامی در بورس /رشد فروش در بازار سهام» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.