علت همراهی پنهانی پسر پلوسی در سفر مادرش به تایوان

براساس گزارش دیلی میل، پسر نانسی پلوسی که بی سر و صدا مادرش را در سفر به تایوان همراهی کرده بود، دارای سهمی در شرکت تکنولوژی چین است.

«پل پلوسی جونیور» ۵۳ ساله، پسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ۷۰۰ هزار سهم از شرکت تلکام چین Borqs Technologies را به عنوان فعالیت و خدماتش دریافت کرد و بدین ترتیب براساس داده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، وی دومین سرمایه‌گذار بزرگ پس از مدیرعامل این شرکت شد.

تا مارس ۲۰۲۲، پلوسی جونیور حدود ۱۴۷ هزار سهم را از آن خود کرد. براساس این گزارش، پسر پلوسی نیز برای این شرکت که ارزشی حدود ۲۲ میلیون دلار دارد، به عنوان مشاور کار کرده است.

پس از آنکه مشخص شد پلوسی جونیور با هیئت مادرش راهی تایوان شده بود، چندین تن از سیاستمداران تایوانی از جمله تسانگ مینگ-چونگ، رئیس سابق کمیسیون نظارت مالی این جزیره خواستار آن شد که بداند آیا حزب حاکم دموکراتیک تایوان رابطه‌ای مالی با سفر خانواده پلوسی دارد و اینکه آیا دیدار پلوسی شامل منافع تجاری می‌شود یا خیر. نام پسر پلوسی به عنوان عضوی از این هیئت ثبت نشده بود و هیچ منصب دولتی هم نداشت.

براساس داده‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده که توسط دیلی میل منتشر شد، پسر پلوسی نه تنها سرمایه‌گذار اصلی در این شرکت چینی است بلکه به عنوان مشاور نیز برای آن فعالیت می‌کند. براساس این گزارش، پسر او به دلیل فعالیت‌هایش ۷۰۰ هزار سهم در این شرکت به عنوان پاداش دریافت کرد؛ اقدامی که باعث افزایش سهام او در این شرکت شد.

علی‌رغم اینکه نام او در فهرست اعضای این هیئت نبود، پل پلوسی در کنار تسای اینگ ون، رئیس‌جمهوری تایوان و سایر مقامات این جزیره خودگردان عکس گرفت. «گرگوری میکس»، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، «سوزان دلبن»، نایب رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان ایالات متحده، « راجا کریشامورتی»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا و «اندی کیم»، عضو کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا، از افراد این هئیت بودند که به همراه پلوسی راهی تایوان شده بودند.

پس از اینکه رسانه‌ها، سوالاتی را از  نانسی پلوسی پرسیدند، وی در بیانیه‌ای اذعان داشت که پسرش در غیاب همسرش، او را در سفر به تایوان همراهی کرده بود. برخلاف اینکه پلوسی به دنبال مقابله با "قاطعیت روزافزون چین" است، اما فعالیت‌های تجاری پسرش با دولت چین، می‌تواند نانسی پلوسی را در "موقعیت سختی" قرار دهد.

دولت چین، در پاسخ به سفر نانسی پلوسی به تایوان، که آن را "تحریکی آشکار" خواند، خود شخص پلوسی و خانواده او را تحریم کرد و بسیاری از افراد در چین معتقدند که این سفر جهت "افزایش عمدی تنش‌ها" میان این دو قدرت جهانی (چین و آمریکا) انجام شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.