تاثیر اعلام نتایج قرعه کشی طرح فروش خودرو بر بازار خودرو

اعلام نتایج قرعه کشی طرح فروش خودرو موجب شد، تا بازار امروز روز آرامی داشته باشد و خودروها با نوسان اندک در بازار قیمت گذاری شوند.

ارزیابی بازار پرتیراژهای ایران خودرو نشان دهنده آن است که محصولات این شرکت در بازار امروز افت یک تا ۲ میلیون داشتند و برخی از محصولات این شرکت نیز بدون تغییر در بازار قیمت گذاری شدند؛ روندی که روز گذشته نیز شاهد آن بودیم ، بطوریکه فعالان این بازار بر این نکته اشاره می کنند که این امر نشان دهنده آن است که بازار خودرو از روزهای پرهیاهوی خود فاصله گرفته و به آرامش موقت رسیده است. از سوی دیگر نرخ دلار هم این روزها با نوسان اندک روبرو است که این امر نیز بر قیمت خودرو در بازار اثرگذار گذاشته و موجب شده تا بازار خودرو همانند نرخ دلار روزهای آرامی را سپری کنند.

اما در میان این آرامش جای خریداران در بازار خالی است، بطوریکه به گفته فعالان بازار خودرو این روزها بازار بیش از پیش وارد رکود شده و خرید و فروش خودرو در پایین سطح خود در بازار صورت می گیرد.

 

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو ۲۰۷ دنده ای»، «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای»، «سمند LX» ، «سمند LX با موتورEF۷ » و «سمند سورن پلاس»، «دنا معمولی» ، «رانا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کرد.

 
 

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که در میان خانواده سمند امروز «سمند LX» در بازار ۳۰۴ میلیون تومان قیمت خورد و افت یک میلیونی در بازار را ثبت کرد. از سوی دیگر «سمند سورن پلاس» بدون تغییر در بازار ۳۴۵ میلیون تومان قیمت خورد و «سمندLX با موتورEF۷» هم   بدون تغییر ۳۵۱ میلیون تومان در بازار دست به دست شد.

ارزیابی بازار همچنین نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا امروز «دنا پلاس توربو اتومات» در بازار افتی ۲ میلیونی داشت و ۵۰۴ میلیون تومان قیمت گذاری شد؛ از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «دنا معمولی» امروز ۳۹۵ میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمتی نداشت و «رانا پلاس» هم بدون تغییر در بازار ۳۰۰ میلیون دست به دست شد.   

 
 

از سوی دیگر با توجه به ارزیابی بازار می توان گفت «پژو ۲۰۷ دنده‌ای» در بازار امروز ۳۹۵ میلیون قیمت خورد و یک میلیون تومان افت قیمت در بازار داشت و «پژو ۲۰۷ سقف شیشه ای» هم در بازار ۴۰۴ میلیون تومان قیمت گذاری شد و افت یک میلیونی را تجربه کرد.

ایران 3

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.