نماینده زن مجلس: در مسأله حجاب نباید رویکرد سلبی و چکشی صورت بگیرد

چندی پیش ویدئویی در فضای مجازی دست به دست چرخید که موجب آزردگی بسیاری از اقشار جامعه شد؛ در آن ویدئو مادری ملتمسانه جلوی ون گشت ارشاد ایستاده بود تا دخترش که بیمار است را نبرند اما مادر افتاد و دختر را بردند.

حال نقدهای بسیاری به نحوه برخورد گشت ارشاد با بانوان به گوش میرسد که چرا با این نوع برخورد جایگاه و شان زنان را خدشه دار می کنند؟!

در این خصوص فاطمه قاسم پور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در طول این سال‌ها گشت ارشاد بارها مورد آزمون و خطا قرار گرفته است. هر شیوه‌ی برخوردی که کرامت زنان را مخدوش کند، حتما با آن مشکل داریم. امروز هم از سردار اشتری تقاضای وقت کردیم تا در آن جلسه باره ضابطه‌مند شدن گشت ارشاد گفت و گو کنیم و صحبت‌های آنان را بشنویم. زیرا ما گزارش دقیقی از برخورد کلی گشت ارشاد نداریم؛ گشت ارشاد باید مبتنی بر حفظ کرامت زنان باشد و در بیانیه ۲۱ تیرماه هم این بحث را مطرح کردیم.

وی ادامه داد: مصوبه ۴۲۷ و ۸۲۰ حجاب که شامل اقدامات فرهنگی و سلبی است برای اجرای مصوبات باید مجموعه کامل آن اجرا شود. اجرا تنها بر عهده نیروی انتظامی نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید نسبت به این مصوبات پاسخگو باشند. دو هفته‌ی قبل با تمام دستگاه‌ها جلسه‌ای داشتیم و گزارش عملکرد دادند؛ باید با مسئله حجاب به صورت جامع مواجهه کرد؛ نمی‌توان صرفا رویکرد سلبی داشت. نگاه ما این چنین است و البته باید عملکرد گشت ارشاد هم آسیب شناسی کرد؛ این مطالبه ما است و تمام حرف ما این است که باید حفظ کرامت شود و در عین حال قانون حجاب باید اجرایی شود.

در مسأله حجاب نباید رویکرد سلبی و چکشی صورت بگیرد

فاطمه قاسم پور تصریح کرد: در مسئله حجاب نباید رویکرد سلبی و چکشی صورت بگیرد؛ بلکه باید برخورد قانونی و ضابطه مند باشد. هر رفتاری که در کشور دو قطبی بسازد قابل دفاع نیست.

با هر چیزی که آبروی زنان را خدشه دار کند مخالفیم

عضو کمیسیون زنان در خصوص اظهارات وحید یامین پور گفت: من صفحه آقای یامین پور را دیدم و ایشان نیز توضیح دادند که این بحث برای امروز نبوده و در یک جلسه خصوصی صحبت کرده بودند؛ اما هر چیزی که آبروی زنان را خدشه دار کند با آن مخالفیم و البته گوینده این حرف تخطی کرده است.

حجاب تأمین کننده امنیت زنان است

وی در پایان افزود: بخشی از امنیت زنان در گرو حجاب است و در واقع حجاب تأمین کننده امنیت زنان است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.