حمایت ایران از آتش بس و ابتکار صلح برای یمن

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در دیدار نماینده ایتالیا گفت: ایران از هرگونه آتش بس و ابتکار صلحی که منجر به پایان دادن به رنج و آلام مردم یمن و برقرای صلح و امنیت پایدار شود، حمایت می‌کند.

«پتروزللا» نماینده ویژه وزارت خارجه ایتالیا در امور یمن و افغانستان، صبح امروز (یکشنبه) دوم مرداد ماه با علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و دو طرف در خصوص آخرین تحولات مربوط به بحران یمن و روند صلح در این کشور گفت‌وگو کردند. 

طرفین در این دیدار آخرین وضعیت آتش بس در یمن را مورد ارزیابی قرار داده و بر لزوم اجرای مفاد توافقنامه آتش بس، به ویژه مسائل انساندوستانه تاکید کردند. 

خاجی در این دیدار ضمن تشریح تلاش‌های میانجی‌گرانه و انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران در پایان دادن به جنگ تحمیلی علیه مردم بی دفاع و مظلوم یمن و همچنین برقراری یک آتش بس و صلح عادلانه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر این باور بود که بحران یمن راه‌حل نظامی نداشته و حل این بحران بایستی از طریق گفت‌وگوهای سیاسی یمنی - یمنی انجام شود. 

وی ضمن تاکید بر ضرورت تعجیل در اتخاذ راهبردی عملگرایانه در جهت حل و فصل بحران یمن، خاطرنشان کرد: اکنون زمان تصمیم گیری توسط سازمان ملل در راستای رفع محاصره اقتصادی مردم یمن و تقویت آتش بس فرا رسیده است.

خاجی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه آتش بس و ابتکار صلحی که منجر به پایان دادن به رنج و آلام مردم یمن و برقرای صلح و امنیت پایدار شود، حمایت می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.