برخورد قایق صیادی با کشتی در خلیج فارس یک کشته و ۲ مصدوم برجای گذاشت

در اثر برخورد یک فروند قایق صیادی با کشتی ناشناس در آب‌های خلیج فارس سه تن از سرنشینان این قایق صیادی دچار مصدومیت شدید شدند و تا پیش از رسیدن شناور ناجی، دو تن از آن‌ها توسط یک‌فروند قایق صیادی بومی به مرکز درمانی جزیره خارک منتقل شدند.

حجت خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ساعت ۱۷ و ۲۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۷ تیرماه با اعلام اضطرار بستگان یک نفر از سرنشینان قایق صیادی مضطر به مرکز فرعی جست وجو و نجات دریایی خارک مبنی بر تصادم شناور یاد شده به ‌همراه چهار نفر خدمه با شناوری ناشناس، هماهنگی لازم صورت گرفت و بلافاصله ناجی ۹ به منطقه وقوع سانحه اعزام شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل دریانوردی استان بوشهر افزود: با رسیدن شناور ناجی به موقعیت مشخص شد که سه تن از سرنشینان  قایق صیادی در اثر برخورد با شناور ناشناس دچار مصدومیت شدید شده‌ که تا پیش از رسیدن شناور ناجی، دو تن از آن‌ها توسط یک‌فروند قایق صیادی بومی به مرکز درمانی جزیره خارک منتقل شده‌ بودند.

وی گفت: در این حادثه یکی از دو مصدومان که با قایق امدادرسان بومی به اسکله منتقل شده بود، به دلیل شدت جراحت، حین انتقال به مرکز درمانی، جان خود را از دست داد و وضعیت عمومی دو نفر مصدوم دیگر، مساعد گزارش شده است.

خسروی با تاکید براینکه بررسی‌ اولیه حاکی است قایق صیادی از سمت سینه برخورد داشته و به موجب آن دچار آسیب جدی شده است افزود: بررسی دقیق سانحه در دستور کار قرار دارد و اخبار تکمیلی پس از انجام کارشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.