عارضه عجیبی کرونا برای سلامت روان یک فرد

یک مرد جوان که به کرونا مبتلا شده بود، احساس می‌کند از طرف مجریان قانون تحت نظر است.

یک مرد جوان که به روان پریشی ناشی از کووید مبتلا شده، احساس می‌کند که توسط مجریان قانون تحت نظر است و همسایه‌ها سعی دارند این مشکل او را برطرف کنند.

زنی در شهر لاولند ایالت کلرادو آمریکا اخیراً اعلام کرد که پسرش پس از ابتلا به ویروس کرونا، به "روان پریشی کووید" مبتلا شده و هفته‌ها پس از ابتلای به کووید-۱۹ ناگهان تغییر کرد.

این زن آمریکایی توضیح داد که پسرش اخیراً در رشته مهندسی تحصیل کرده است و طی برهه اخیر رفتارهای عجیبی از او صادر شده است که به دنبال آن وضعیت روحی او ارزیابی شد و پزشکان اعلام کردن که او به «روان پریشی کوید» مبتلا شده است.

به گفته تدا تانت روانپزشک دانشگاه کلرادو، مطالعه وضعیت این پسر در کلینیک سلامت روان برای افرادی که به کووید-۱۹ مبتلا شده اند، احتمال اینکه ویروس کرونا باعث ابتلای فرد به عفونت‌های جدی در بدن و مغزشود را ثابت کرده است. تانت توضیح داد که "سیستم ایمنی بدن ممکن است در ایجاد علائم روان پریشی نقش داشته باشد. "

او ادامه داد: "توهمات در افراد پس از ابتلا به کووید-۱۹، بخشی از این روان پریشی است. افراد مبتلا به روانپریشی کووید احساس می‌کنند که تحت تعقیب هستند و می‌توانند مانند افراد مبتلا به پارانویا در عزت نفس خود اغراق کنند. "

یکی از چیزهایی که پسر این زن مبتلا به روان پریشی کووید به آن فکر می‌کند این است که توسط نیروهای انتظامی تحت نظر است.

به گفته تانت، درمان روان‌پریشی کووید از طریق دارو به شرطی امکان‌پذیر است که بیمار با پزشک مشورت کند و ابتدا به وجود مشکل اذعان کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.