وزیری که تصمیم دارد نخست وزیر شود

 به نقل از ایندیپندنت، ناظم الزهاوی وزیر دارایی و وزیر آموزش سابق انگلیس از نامزدی خود برای رهبری حزب محافظه کار و جایگزینی بوریس جانسون خبر داد.

بر اساس این گزارش، الزهاوی پس از گرنت شاپس وزیر حمل و نقل انگلیس دومین وزیری است که تمایل خود را برای رهبری حزب محافظه کار و تشکیل دولت جدید اعلام می کند.

«گرنت شاپس» (Grant Shapps) وزیر حمل و نقل انگلیس روز شنبه از قصد خود برای نامزدی نخست وزیری این کشور خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، وزیر حمل و نقل انگلیس در این خصوص گفت که برای رهبری حزب محافظه کار و پیروزی در دولت جدید نامزد می شود.

ریشی سوناک وزیر سابق خزانه داری انگلیس هم روز جمعه به صورت رسمی نامزدی خود را برای تصدی رهبری حزب محافظه کار و جانشینی بوریس جانسون اعلام کرده بود.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس پس از رسوایی های اخیر کابینه‌ اش و در پی کناره گیری ۵۰ وزیر و نماینده پارلمان از همکاری با او سرانجام استعفای خود را از مقام نخست وزیری اعلام کرد.

با اعلام استعفای رسمی جانسون از نخست وزیری انگلیس، حزب محافظه کار روند انتخاب جایگزین وی را از پنجشنبه کلید زد، روندی که ممکن است هفته ها و شاید ماه‌ ها تا حصول نتیجه به طول بیانجامد.

استعفاهای پی در پی وزرای کابینه انگلیس، جانسون را مجبور به کناره گیری از قدرت کرد. موج استعفاهای در کابینه انگلیس پس از آن به راه افتاد که جانسون به دلیل سوء استفاده جنسی یکی از اعضا ارشد کابینه تحت فشار قرار گرفت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.