این کشور قوانین اینترنتی خود را سختگیرانه تر میکند

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت انگلیس اعلام کرد، این کشور قصد تصویب قوانین جدیدی را دارد که به موجب آنها شرکتهای رسانه های اجتماعی را ملزم میکند، فعالانه با اطلاعات دروغ ارسال شده توسط کشورهای خارجی مانند روسیه مقابله کنند.

این دولت بیان داشت که این قانون با حساب‌های جعلی در رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر که از طرف کشورهای خارجی برای تأثیرگذاری بر انتخابات یا روند دادگاه‌ها ایجاد شده‌اند، مقابله می‌کند.

این قانون اینترنتی احتمالا در جلسه ای در پارلمان انگلیس از طریق اصلاحیه ای برای پیوند دادن لایحه امنیت ملی و لایحه امنیت آنلاین که هر دو در برنامه فعلی دولت هستند به تصویب می رسد.

سازمان مسئول تنظیم‌ ارتباطات دولت انگلیس موسوم به سازمان آفکام یک سری نظام نامه عملی را برای کمک به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی برای پایبندی به قانون تدوین خواهد کرد و این قدرت را خواهد داشت که جریمه‌هایی برای تخلفات مربوط به این قانون صادر کند.

نادین دوریس، وزیر امور دیجیتال دولت انگلیس بیان داشت: حمله به اوکراین نشان داده است که روسیه چگونه از رسانه های اجتماعی برای انتشار دروغ در مورد اقدامات خود استفاده می کند.

او بیان کرد: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم کشورهای خارجی یا دست نشانده‌های آنها از اینترنت برای انجام جنگ اینترنتی خصمانه بدون هیچ برخوردی استفاده کنند. به همین دلیل است که ما در حال تقویت تدابیر محافظتی جدید ایمنی اینترنتی خود هستیم تا مطمئن شویم شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی اطلاعات نادرست مورد حمایت دولتها را شناسایی و ریشه‌کن می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.