تخریب مسجد 700 ساله در یمن به دست القاعده

المسیره گزارش داد، سازمان اوقاف یمن اعلام کرد که عناصر تروریستی – تکفیری القاعده بخش‌هایی از یک مسجد تاریخی را در منطقه الخوخه استان الحدیده تخریب کردند.

سازمان اوقاف یمن در بیانیه‌ای با بیان اینکه قدمت این مسجد تاریخی به ۷۰۰ سال پیش می‌رسد، افزود: یک ماه و نیم پیش نیز این مسجد مورد حمله مشابه واقع شد.

در بیانیه سازمان اوقاف یمن آمده است: این جنایت به کارنامه ننگین ائتلاف متجاوز سعودی مزدوران آن در تخریب بناهای تاریخی و مساجد اضافه شد.

بیانیه مذکور افزود: تخریب این مسجد ۷۰۰ ساله توسط تکفیری‌ها با هدف نابودکردن هویت دینی، تاریخی و فرهنگی و اثری که شاهدی بر تمدن ملت یمن در طول تاریخ است انجام گرفته است.

سازمان اوقاف یمن از سازمان‌های بین المللی حامی میراث بشری و فرهنگی خواست که از آثار تاریخی و باستانی و شهرهای تاریخی این کشور دربرابر حملات وحشیانه ائتلاف متجاوزان و مزدوران آنها حفاظت کنند.

‌گفتنی است، ائتلاف متجاوز سعودی نیز از ابتدای حمله به یمن در سال ٢٠١٥ تاکنون صدها مسجد را هدف قرار داده است. در سال ٢٠١٦ این ائتلاف مسجد جبل النبی شعیب (ع) که قدمت آن به قرن نهم بر می‌گردد و به دلیل ویژگی‌های معماری آن مشهور بود را تخریب کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.