آنتونی بلینکن: ایران در نشان دادن تعهد برای بازگشت به برجام، ناتوان بوده است

وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی عنوان کرد که اگر تهران به مسیر کنونی خود ادامه دهد، ایالات متحده به اعمال تحریم علیه نفت و پتروشیمی ایران ادامه خواهد داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه با اشاره به تحریم‌های اعمالی جدید علیه نفت ایران گفت: ایالات متحده در دنبال کردن مسیر دیپلماسی هدفمند در جهت حصول توافق متقبال جهت اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک استوار بوده است. این ایران است که تا بدین روز در نشان دادن تعهدی مشابه به این مسیر ناتوان بوده است.

وی ادامه داد: اگر تغییری در مسیر ایران انجام نگیرد، به استفاده از اختیارات تحریمی خود برای هدف قرار دادن صادرات نفت، محصولات نفتی و محصولات پتروشیمی از ایران ادامه خواهیم داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که «شبکه‌ای از افراد و شرکت‌ها را که از شرکت‌های صوری واقع در حوزه خلیج فارس برای تسهیل انتقال و فروش محصولات شرکت‌های ایران به ارزش صدها میلیون دلار به شرق آسیا استفاده می‌کنند»، تحریم کرده است.

مطابق با بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، دو شخص، ۱۳ نهاد و دو شناور در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

شرکت پتروشیمی جم یکی از شرکت‌هایی است که تحت تحریم وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته است.

برایان نلسون، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی نیز روز چهارشنبه در اظهاراتی گفت: درحالی که آمریکا به دستیابی به توافق با ایران جهت بازگشت دوجانبه به برنامه جامع اقدام مشترک متعهد است، ما به استفاده از اختیارات خود برای اعمال تحریم علیه نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه خواهیم داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.