خوشحالی روسیه از استعفای نخست‌وزیر انگلیس

تاس گزارش داد، معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه روز پنجشنبه به استعفای «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس واکنش نشان داد.

«دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد، استعفای جانسون «نتیجه منطقی سیاست‌های متکبرانه و گستاخانه انگلیس» به ویژه در عرصه بین‌المللی بود.

مدودوف افزود: «بهترین رفیق اوکراین» در حال رفتن است و «پیروزی» در اوکراین به خطر افتاده است و «منتظر شنیدن اخبار مشابهی از آلمان، لهستان و کشورهای حوزه بالتیک هستیم».

از سوی دیگر «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: «می‌خواهیم این امید را داشته باشیم که روزی در بریتانیا، افرادی حرفه‌ای‌تر روی کار بیایند که بتوانند تصمیمات خود را از طریق گفت‌وگو و تعامل اتخاذ کنند».

این مقام روس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «یک سیستم سیاسی بسیار پیچیده [در انگلیس] وجود دارد و فردی که اصلاً از حمایت عمومی برخوردار نیست، می‌تواند دولت این کشور را رهبری کند».

بعد از گمانه‌زنی‌های رسانه‌های انگلیس درباره استعفای جانسون از منصب نخست‌وزیری، وی بعد از ظهر روز پنجشنبه با برگزاری یک نشست خبری در مقابل خبرنگاران حاضر در شماره ۱۰ خیابان داونینگ استریت (مقر نخست‌وزیری) اعلام استعفا کرد.

استعفای نخست‌وزیر انگلیس در شرایطی انجام شد که طی روزهای اخیر موج کناره‌گیری وزرا و معاونان وزرای کابینه او وضعیت بحرانی را برای بوریس جانسون ایجاد کرد و او در نهایت به رغم مقاومت‌های اولیه، او مجبور به اعلام استعفا شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.