کنایه روسیه به انگلیس درباره مشکلات داخلی این کشور

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه در واکنش به استعفای دو وزیر دولت انگلیس گفت که لندن تمام توان خود را برای مقابله با روسیه بسیج کرده و قادر به بررسی مشکلات داخلی خود نیست.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در حساب تلگرامی خود در واکنش به استعفای دو وزیر دولت انگلیس، نوشت: لندن تمام توان خود را برای مقابله با روسیه و شرکت در خصومت‌های اوکراین بکار گرفته و قادر به رسیدگی به مشکلات داخلی خود نیست. وی سپس مقیاس مشکلات داخلی که این کشور با آن مواجه است را شگفت انگیز خواند.

زاخارووا افزود: دولت انگلیس هزینه‌های مالی هنگفت، مزدوران انگلیسی، مربیان و نیروهای اطلاعاتی کلیدی را برای روس هراسی بسیج کرده و بنابراین قادر به حل مشکلات داخلی خود نیستند.

دیروز سه‌شنبه، «ریشی سوناک» وزیر دارایی بریتانیا و «ساجد جاوید» وزیر بهداشت این کشور در گرماگرم رسوایی‌هایی اخیر «بوریس جانسون» استعفا کردند. هر دو وزیر اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند با وجدان خوب ادامه دهند.

در پی افشای تصاویری از برگزاری مهمانی‌های غیرقانونی در جریان قرنطینه کرونا، شماری از اعضای تیم بوریس جانسون مجبور به استعفا شدند.

جانسون پس از رسوایی «پارتی گیت» در جریان قرنطینه کرونا، سخت گرفتار مخمصه شده و برای حفظ حیات سیاسی اش که تا لبه پرتگاه فاصله زیادی ندارد، دست و پا می زند.

گزارش ها حاکی است رسوایی پارتی گیت باعث کاهش شدید محبوبیت نخست وزیر محافظه کار انگلیس شده و در حال حاضر به پایین ترین حد در ۳۰ سال گذشته یعنی منفی ۴۶ درصد رسیده است. حزب محافظه کار هم در نظرسنجی های جدید ۱۰ امتیاز از حزب مخالف کارگر عقب تر افتاده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.