پاپ فرانسیس به سرطان مبتلا شد؟

 «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان گزارش‌ها مبنی بر استعفا در آینده نزدیک را رد کرد و گفت که امیدوار است بتواند در اسرع وقت به مسکو و کی‌یف برود.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» پاپ فرانسیس در یک مصاحبه اختصاصی در اقامتگاه خود در «واتیکان»، شایعات مبنی بر ابتلا به سرطان را تکذیب کرد و به شوخی گفت که پزشکان او چیزی در این مورد به من نگفتند.

فرانسیس البته اظهار داشت ، اگر نارسایی در سلامتی باعث شود او در اداره کلیسا ناتوان باشد، ممکن است روزی استعفا دهد.

پاپ فرانسیس در این مصاحبه گفت: «من می‌خواهم به اوکراین بروم البته ابتدا می‌خواستم مسکو بروم. ما در این مورد پیام‌هایی رد و بدل کردیم . من دوست دارم به هر دو کشور بروم.»

وی  سال ۲۰۱۳ به عنوان پاپ انتخاب شد و چندی قبل  تحت عمل جراحی قرار گرفت و ۱۱ روز در بیمارستان گذراند. او از یک ناراحتی شدید در روده بزرگ رنج می‌برد.واتیکان در آن برهه اعلام کرد که حال پاپ پس از یک عمس سنگین رضایت بخش است.

بنابر اعلام کلیسای کاتولیک، عمل جراحی روی پاپ فرانسیس به دلیل تنگ شدن خم روده (قسمت انتهایی روده بزرگ) ضروری بود. رسانه‌ها گزارش دادند که عمل جراحی  رهبر ۸۴ ساله کاتولیک‌های جهان، سه ساعت طول کشید.

این در حالی است که روزنامه ایتالیایی «لیبرو» اخیرا مدعی شد که کاردینال‌ها نشست مخفیانه‌ای برای انتخاب پاپ جدید در صورت درگذشت یا کناره گیری وی برگزار کردند.

پاپ از سال ۱۹۹۸ به عنوان سراسقف «بوئنوس آیرس» در آرژانتین به‌خدمت پرداخت و در سال ۲۰۰۱ مقام کاردینالی را از «پاپ ژان پل دوم» دریافت کرد. او در سال ۲۰۱۳ به جای «بندیکت شانزدهم» به عنوان پاپ انتخاب شد و لقب فرانسیس را برای خود برگزید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.