شکایت یک نماینده مجلس از بنیاد شهید

ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شکایتش از بنیاد شهید در کمیسیون اصل نود قانون اساسی، اظهار داشت: شرکت شاهد برای دویست و هفت هزار فرزند شهید است و در زمان کودکی وکالتی از آن‌ها برای اداره شرکت شاهد توسط رئیس بنیاد شهید و نمایندگی ولی‌فقیه گرفته شده است.

وی افزود: موضوع شکایت من این است چرا شرکت شاهد در حال حاضر که فرزندان شهدا بزرگ شده‌اند، مطابق قانون تجارت انتخاب هیئت مدیره را به سهامداران نمی‌سپارد؟

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: بنده به عنوان یک فرزند شهید واقعا نمی‌دانم این شرکت چگونه اداره می‌شود و چرا قانون تجارت در مورد آن اعمال نمی‌شود. الان تمامی آن فرزندان شهدا بزرگ شده‌اند ولی متاسفانه هنوز هم مانند صغیر با آن‌ها رفتار می‌شود.

ابوترابی با بیان اینکه خبرهایی که از شرکت شاهد به ما می‌رسد، بسیار نگران کننده است، تصریح کرد: به عنوان مثال نماینده شرکت شاهد در آلمان وام خصوصی دریافت کرده و وثیقه ملکی شرکت شاهد در آلمان را به بانک داده است و اقساط را پرداخت نکرده که باعث مصادره ملک شرکت شاهد توسط بانک آلمانی شده است.

ابوترابی افزود: در حال حاضر رسیدگی به این شکایت در کمیسیون اصل نود در جریان است.

گفتنی است شرکت شاهد (سهامی عام) با موافقت امام خمینی (ره) و با سرمایه اولیه ۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال و با انجام برنامه ریزی جامع متکی به همکاری و همفکری معنوی تمام ارگان ها و نهادهای مسئول در سال ۱۳۶۳ از سوی مسئولین بنیاد شهید تاسیس شد.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.