اینترنت ملی استارت خورد

خبرهای غیررسمی از قطع دسترسی ایرانی ها به سامانه های بانکی از آی پی های خارج از کشور تایید شد. هرچند خبرگزاری رسمی دولت، این اقدام را «موقتی» و در راستای پیشگیری از تهدیدات سایبری معرفی کرده اما به نظر می رسد، ماجرا به تلاش ها برای تحقق شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی مربوط است. با توجه به اینکه از یک سو زمزمه اجرای چراغ خاموش طرح صیانت شنیده می شود و از سوی دیگر، قطع دسترسی کاربران به دلیل پیشگیری از حملات سایبری، پاک کردن صورت مسئله است، از این رو به نظر می رسد اینترنت ملی در بانک ها استارت خورده است. با محدودیت اخیر، کاربران داخلی سامانه های بانکی نمی توانند در صورت روشن بودن وی پی ان، از خدمات اینترنت بانک و همراه بانک استفاده کنند.

دستور ویژه برای ازدواج دهه شصتی ها:

بر اساس توییت انسیه خزعلی، ابراهیم رئیسی دستور داد تا به متولدین دهه شصت که قصد ازدواج دارند، علاوه بر وام ازدواج، تسهیلات ویژه نیز ارائه شود.

پرواز دلاری کنسل شد:

رستم قاسمی وزیر راه از ممنوعیت فروش دلاری بلیت هواپیما به گردشگران خارجی ایران خبر داد.

تداوم استقراض دولت از بانک مرکزی:

گزارش اخیر بانک مرکزی، نشان می دهد پایه پولی فروردین امسال نسبت به سال گذشته، رشد ۳۱.۵ درصدی داشته که بالا رفتن خالص سایر اقلام بانک مرکزی، سهم عمده ای در افزایش آن داشت. موضوعی که، از تداوم استقراض غیرمستقیم دولت از این بانک حکایت دارد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.