هشدار لاوروف درباره ورود کشتی‌های جنگی انگلیس به دریای سیاه

وزیر امور خارجه روسیه درباره بهانه‌جویی انگلیس برای ورود ناوگان سلطنتی به دریای سیاه هشدار داد.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه درباره تلاش انگلیس برای حضور در دریای سیاه هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» لاوروف گفت، انگلیس قصد دارد به بهانه بحران مواد خوراکی و عدم ارسال غلات از اوکراین، کشتی‌های جنگی خود را وارد دریای سیاه کند.

این مقام روس گفت:‌‌ «اگر صحبت‌های بوریس جانسون و وزیر امور خارجه کشورش را شنیده باشید، به روشنی تلاش می‌کنند شرایطی ایجاد کنند که زمینه را برای نفوذ ناوگان سلطنتی به دریای سیاه مهیا کند».

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «بهانه آن‌ها این است که تمام رویه آزادسازی غلات از آن بنادر را که توسط اوکراینی‌ها مین‌گذاری شده، به دست گرفته و مدیریت کنند».

پیش‌تر روسیه اعلام کرده حاضر است امنیت گذرگاهی برای عبور کشتی‌های حامل غلات اوکراین را فراهم کند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه روز پنجشنبه در آنکارا از «لیز تراس» وزیر خارجه انگلیس میزبانی کرد و دو طرف بعد از رایزنی دو جانبه در یک نشست خبری مشترک حاضر شدند.

 مولود چاووش اوغلو در حضور وزیر خارجه انگلیس وعده داد که ترکیه درباره ادعاها در خصوص سرقت غلات اوکراین توسط روسیه تحقیق می‌کند.

این مقام ارشد آنکارا تصریح کرد: ترکیه ادعاهایی مبنی بر سرقت غلات اوکراینی توسط روسیه را جدی می‌گیرد و در حال بررسی این اتهامات است. وی افزود، ترکیه اجازه نمی‌دهد غلات دزدیده شده توسط روسیه یا هر کشور دیگری به ترکیه آورده شود.

لیز تراس وزیر خارجه انگلیس در این نشست خبری اعلام کرد، بحران مربوط به غلات در اوکراین باید ظرف یک ماه آینده حل شود. وی همچنین پیشنهاد کمک لندن برای کمک به حل این وضعیت را مطرح کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.