ادعای ارتش روسیه: ۳۰۰ ملی‌گرای اوکراینی در عملیات شبانه از پای درآمدند

وزارت دفاع روسیه با ارائه آمار جدیدی از حملات شب گذشته به اوکراین، گفت ۴۶ واحد تجهیزات نظامی، ۱۱ پهپاد و ۱ فروند بالگرد نظامی اوکراینی نابود شد.

همزمان با انتشار اخباری مبنی بر تشدید عملیات نظامی ویژه روسیه در منطقه دونباس و احتمال تصرف کامل استان «لوهانسک»، وزارت دفاع این کشور نیز آمار جدیدی از خسارات ارتش اوکراین در عملیات شب گذشته منتشر کرد.

«ایگور کناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) گفت: «نیروهای پدافند هوایی روسیه یک فروند بالگرد می-۸ اوکراینی را در منطقه نیکولایف و ۱۱ پهپاد از جمله یک فروند بیرق‌دار [ساخت ترکیه] را در جمهوری دونتسک سرنگون کردند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کناشنکوف طی نشست خبری توضیح داد:‌ «نیروهای موشکی و توپخانه‌ای روسیه ۵۱ مرکز فرماندهی و ۳۸۵ محل تجمع پرسنل و تجهیزات نظامی اوکراینی را منهدم کردند».

وی همچنین افزود: «طی عملیات شب گذشته نیروهای روسی علیه مواضع ارتش اوکراین، بیش از ۳۰۰ ملی‌گرای اوکراینی از پای درآمدند و ۴۶ یگان تجهیزات نظامی اوکراین از کار افتاد».

وزارت دفاع روسیه همچنین تصاویری از انهدام یک مقر فرماندهی ارتش اوکراین توسط بالگردهای تهاجمی کا-۵۲ موسوم به «تمساح» را منتشر کرد.

این مقام نظامی روس در واکنش به ادعاهای ارتش انگلیس مبنی بر اینکه محاصره دریایی روسیه علیه بنادر اوکراین عامل بحران غذایی در جهان است، تاکید کرد: «بندر ماریوپل به طور عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد».

پیش از این، بخش اطلاعات ارتش انگلیس با بیان اینکه محاصره دریایی روسیه بر بنادر اوکراین مانع صادرات غلات می‌شود، گفت صادرات زمینی نیز جایگزین این کمبودها نمی‌شود.

«اندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه نیز ضمن اعلام آمادگی برای کمک به خروج کشتی‌های حامل مواد غذایی از بنادر اوکراین، گفت برای جلوگیری از بحران غذایی باید تحریم‌ها برداشته شود.

به گفته سازمان ملل ۳۶ کشور جهان بیش از نیمی از نیاز گندم خود را از طریق اوکراین و روسیه تأمین می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به لبنان، سوریه، یمن، سومالی و کنگو اشاره کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.