پزشکیان: امروز تصمیمی می گیریم و روز بعد آن را دبه می‌کنیم

عضو مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تغییر وزرا مشکلی را حل نمی‌کند، اظهار کرد: همه فقط شعار می دهیم که بدون توجه به جناح بندی‌ها، باید از متخصصین جامعه استفاده کنیم اما در عمل چنین کاری را ندادیم من اصلاح طلب هستم اما به تمام وزرای دولت فعلی رأی دادم  و تا حالا علیه آنها صحبت نکردم.

مسعود پزشکیان در پاسخ به این سوال که تغییر وزرا چقدر باعث بهبود اوضاع کشور می‌شود، گفت: با آمدن و رفتن وزرا مشکلی حل نمی‌شود زیرا سیاست هایی که اتخاذ می‌کنیم، نادرست است و تا زمانی که این روند حاکم باشد، حتی اگر بهترین فرد را روی کار بیاورند، باز اوضاع به همین منوال خواهد ماند.

پزشکیان هشدار داد / افزایش مهاجرت استادان دانشگاه ها به علت حقوق اندک

تخصصین را بدون توجه به جناح آنها روی کار بیاورید

او ادامه داد: پیامبر(ص) در بدو ورود به مدینه، اوس و خزرج که صد سال با هم دشمن خونی بودند را با هم برادر کرد؛ ما هم با هم برادر بودیم اما دشمن شدیم؛ درحالی که این دشمنی ضد آن اسلامی و باوری است که شعار می‌دهیم. بنابراین جناح بندی ها را باید کنار بگذاریم و کسی که تجربه دارد و تجربه او قابل رویت است باید روی کار بیاید؛ ولو اینکه این فرد اصلا دوست ما نباشد.

به تمام وزاری دولت رئیسی رأی دادم

عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی ادامه داد: همه اصولگراها و اصلاح طلبان این شعارها را می دهند اما در عمل هیچ کدام به آن عمل نکردند؛ آدمی که عملش درست باشد، مستقل از من و شما و مستقل از سلیقه ما است. من اصلاح طلب هستم اما به تمام وزرای دولت فعلی رأی دادم و تا حالا هم علیه آنها صحبت نکردم.

«سیاسی کاری» مانع به نتیجه رسیدن اهداف کشور

پزشکیان ادامه داد: من در تبریز گفتم اجازه دهید من منطقه محروم را درست کنم اما در جواب گفتند اگر این مناطق را درست کنی ما را بی عرضه خطاب می کنند! من هم گفتم خب اجازه دهید کل استان را درست کنم؛ سیاسیون جواب دادند که تو به خاطر رأی دنبال این کارها هستی!در حالی که من اگر به دولت فحش می‌دادم بیشتر رای می گیرفتم تا اینکه برای بهبود شرایط اوضاع به دولت کمک کنم! بنابراین سیاسی کاری‌ها مانع از این شده که بتوانیم اوضاع کشور را سرو سامان دهیم.

امروز تصمیمی می گیریم و روز بعد آن را دبه می‌کنیم

این نماینده مردم در مجلس بیان کرد: با جهتی که در قانونگذاری داریم و همچنین روند اداره کشور، اقتصاد به این سادگی قابل حل نیست. در قرآن آمده است «پیمانی که بستی خراب نکن زیرا تزلزل ایجاد می کند و به عذاب عظیم گرفتاری می شوی». امروز با شخصی قرارداد می بندیم، فردا می گوییم فاسد بود؛ امروز یک تصمیم می گیریم و روز بعد همان تصمیم را دبه می کنیم. لذا ثبات در قانونگذاری و دوم ارتباط با توسعه جهانی عامل تحول کشور است که در هیچ کدام موفق نبودیم.

درخواست اساتید دانشگاه‌ برای خروج از کشور

پزشکیان در پایان با اشاره به خروج اساتید از کشور، گفت: علاوه بر مساله حقوق بازنشستگان که مشکلات بسیاری را به وجود آورده است ما با مشکل مهاجرت اساتید دانشگاه ها به دلیل حقوق مواجه هستیم. به اساتید دانشگاه ۳۰۰ دلار پول می‌دهند درحالی که کشورهای خارجی به همان استاد در صورت مهاجرت، ۱۰ هزار دلار خواهند داد بنابراین بسیاری از اساتید برای خروج از کشور درخواست کردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.