پارلمان اسرائیل منحل شد

تنها دقایقی پس از تعیین زمان برگزاری انتخابات سراسری در اسرائیل، منابع عبری از انحلال پارلمان اسرائیل خبر دادند.

نمایندگان اسرائیلی در قرائت دوم و سوم نیز با انحلال پارلمان موافقت کرده‌اند و «یائیر لاپید» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور انتخاب شده است.

 اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، ظهر امروز (پنجشنبه)، به انحلال این پارلمان رأی مثبت دادند.

طبق گزارش رسانه‌های عبری، نمایندگان صهیونیست در قرائت دوم و سوم نیز با انحلال پارلمان این رژیم موافقت کرده‌اند و «یائیر لاپید» به عنوان نخست‌وزیر پیشبرد امور در اراضی اشغالی انتخاب شده است.

خبرنگار شبکه عبری «کان» گزارش داد که مراسم تبادل مناصب میان «نفتالی بنت» و لاپید حدود ساعت ۱۲:۳۰ امروز به وقت محلی در دفتر نخست‌وزیر این رژیم و بدون حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

پارلمان این رژیم، دقایقی قبل، اول ماه نوامبر (دهم آبان ماه) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی تعیین کرد.

نفتالی بنت نخست‌وزیر مستعفی رژیم صهیونستی شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در انتخابات آتی این رژیم نامزد نخواهد شد.

با این حساب، امروز بیست‌وچهارمین پارلمان رژیم صهیونیستی رسماً منحل شد و تل‌آویو به سوی پنجمین انتخابات پارلمانی طی سه سال و نیم گذشته حرکت کرد.

تصمیم انحلال کنست و برگزاری انتخابات سراسری در اراضی اشغالی پس از آن اتخاذ شد که رسانه‌های عبری گزارش دادند «نیر اورباخ» عضو حزب راست‌گرای افراطی «یامینا» (حزب بنت) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «من به نخست وزیر اطلاع داده‌ام که بر اساس وضعیت فعلی، دیگر بخشی از ائتلاف نیستم.»

خروج وی از کابینه، باعث شد تا ائتلاف بنت به ۵۹ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست، یعنی دو کرسی کمتر از اکثریت برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.