نخست وزیر اسرائیل از سیاست کناره گیری کرد

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، نفتالی بنت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب اعلام کرد که در انتخابات زودهنگام آتی نامزد نخواهد شد.

کانال ۱۱ رژیم صهیونیستی گزارش داد که نفتالی بنت نخست وزیر این رژیم اعلام کرده که قصد نامزد شدن در انتخابات زودهنگام آتی پارلمانی را ندارد.

بر اساس این گزارش، بنت تصمیم خود را به «آیلت شاکد» و «ماتان کاهانا» وزیران کابینه‌اش اطلاع داده است و انتظار می‌رود که شاکد وظایف ریاست حزب یامینا را بر عهده بگیرد.

این درحالی است که بعدظهر چهارشنبه جلسه انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی در کنست برگزار و قانون مربوط به آن در قرائت‌های دوم و سوم تصویب شد و انتظار می رود تا ساعاتی دیگر قرائت سوم نیز تصویب شود تا «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه فعلی این رژیم تا برگزاری انتخابات زودهنگام نخست وزیر مرحله انتقالی شود.

بنت و یائیر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی که مأمور تشکیل کابینه ائتلافی شده بودند، دوشنبه شب برای انحلال کنست و انتخابات زودهنگام به توافق رسیدند.

براساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، همچنین دو طرف بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام در ۲۵ اکتبر (۳ آبان) نیز توافق کردند.

پس از توافق لاپید و بنت بر سر ارائه لایحه انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات زودهنگام، بنیامین نتانیاهو رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی، بنت نخست وزیر این رژیم را به شکست متهم کرد و متعهد شد که دوباره قدرت را به دست بگیرد.

با توجه به انحلال کنست و بر اساس توافق قبلی بنت و لاپید برای تشکیل کابینه مشترک، اکنون یائیر لاپید به صورت تناوبی جایگزین بنت می‌شود و سمت نخست‌ وزیری را تا برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در ۲۵ اکتبر (۳ آبان ماه ۱۴۰۱) در دست می‌گیرد.

درحالی که این رژیم وارد گردونه بی ثباتی و بحران شده است، مقام‌های آن از ترس خطرات خارجی، در روزهای گذشته تهدیدهای خود را نسبت به نوار غزه و لبنان افزایش داده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.