گرمای هوا تا فردا ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از تداوم هوای گرم در بیشتر مناطق کشور طی امروز و فردا خبر داد.

صادق ضیاییان با بیان اینکه امروز و جمعه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با تداوم هوای گرم حاکم خواهد بود، اظهار کرد: امروز در استان‌های تهران، البرز و قزوین به سبب افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و گرد و غبار، کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

به گفته وی، شنبه در برخی مناطق شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل، یکشنبه و دوشنبه علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و ارتفاعات هرمزگان، به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، رگبار باران، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا همچنین افزود: طی پنج روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل وزش باد نسبتا شدید، در بعضی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه پنجشنبه و جمعه در برخی مناطق جنوب غرب، شنبه در برخی مناطق جنوب غرب و شرق سمنان، یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش سرعت وزش باد، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود، ادامه داد: یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور دما بین ۴ تا ۶ درجه کاهش می‌یابد.

وی همچنین این را هم گفت که طی پنج روز آینده شرق دریای عمان و از امروز تا یکشنبه به تناوب دریای خزر و شمال و مرکز خلیج فارس مواج و متلاطم است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۰تیرماه) صاف و همراه با وزش باد ملایم و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و طی ‌شنبه (۱۱ تیرماه) صاف و همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید با احتمال گرد و خاک با حداقل دمای  ۲۵ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۹ و ۱۰ تیرماه) اهواز با دمای ۵۰ و ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و زنجان با  دمای ۱۱ و ۱۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.