تشکیل صف فروش در بازار طلا، سکه و ارز

طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت سکه طرح جدید نسبت به روز شنبه، یک‌میلیون و ۲۰۰هزار تومان و قیمت دلار نیز ۱۱۰۰ تومان کاهش یافته است؛ ادامه سیر نزولی قیمت‌ها در بازار موجب تشکیل صف فروش شده است.

محمد کشتی‌آرای  درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری، اظهار کرد: به‌خلاف روال قیمتی در بازار جهانی، قیمت طلا و سکه در بازار داخلی همراستا با کاهش قیمت ارز، در مسیر نزولی قرار دارند.

وی گفت: قیمت سکه طرح قدیم امروز با ۸۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز شنبه، ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت سکه طرح جدید با یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، نیم‌سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش ۸ میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه با ۳۵۰ هزار تومان کاهش ۵ میلیون و ۵۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی با ۱۵۰ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان شده است.

ضمن اینکه هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با کاهش ۶۰هزارتومانی نسبت به روز شنبه معادل یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار تومان قیمت خورده است.

 

کشتی‌آرای با بیان اینکه کاهش حباب سکه بیانگر عرضه بیشتر از تقاضاست، گفت: حباب سکه از یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان روز شنبه به ۷۷۰ هزار تومان در روز جاری کاهش یافته است. قیمت دلار نیز یک‌هزار و ۱۰۰ تومان کاهش یافته است و همین امر باعث ادامه کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است.

وی با تأکید بر اینکه تقاضا به‌شدت در بازار کاهش یافته است، تصریح کرد: نکته قابل توجه در بازار طلا و سکه این است که هم‌اکنون فروشنده بیشتر از خریدار است و صفی از فروشندگان برای فروش طلا و سکه و ارز تشکیل شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.