هیلاری کلینتون: دموکراسی در آمریکا برلبه پرتگاه قرار دارد

به گزارش هیل، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق آمریکا و رقیب دموکرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق این کشور در انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی، در مصاحبه ای اعلام کرد که دموکراسی در ایالات متحده برلبه پرتگاه قرار دارد و چیزی به سقوط آن نمانده است.

کلینتون در مصاحبه خود با روزنامه «فایننشال تایمز» در این باره گفت: ما بر لبه پرتگاه از دست دادن دموکراسی خود ایستاده‌ایم و همه چیزهایی که دیگران به آن اهمیت می‌دهند، اعتبار خود را از دست می دهند.

وزیر خارجه اسبق آمریکا بر این باور خود تأکید کرد که حزب دموکرات باید به جای موضوعات بحث برانگیزتر که در درجه اول برای اقلیت ها مهم است، روی موضوعاتی تمرکز کند که به مردم کمک می کند تا پیروز شوند.

وی گفت: ببینید، مهمترین مسئله این است که در انتخابات بعدی پیروز شویم. جایگزین این مسئله آنقدر ترسناک است که هر چیزی که به پیروزی شما کمک نمی کند نباید در اولویت باشد.

کلینتون همچنین پیش بینی کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ نیز نامزد شود.. وی گفت: وی قطعا تصمیم به شرکت دارد.

وزیر خارجه اسبق آمریکا در عین حال گفت که وی با توجه به شکستی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ متحمل شد، دیگر نامزد نخواهد شد.

دموکرات ها در حال بحث هستند که آیا بایدن ۷۹ ساله با توجه به سن اش بهترین نامزد این حزب برای نامزدی ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ است یا خیر.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.