حاج اسماعیلی: شعارهای خیالبافانه عبدالملکی به عنوان درس عبرت در ذهن می‌ماند

یک کارشناس بازار کار تاکید کرد: به نظر من آقای عبدالملکی بیش از این‌که کارنامه مثبتی در حوزه فعالیت‌ها داشته باشد، شعارهای او در ذهن‌ها و خاطره‌ها باقی ماند تا درس عبرتی برای برنامه ریزی کارشناسانه و دقیق باشد.

حمید حاج‌اسماعیلی درباره عملکرد حجت‌اله عبدالملکی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای عبدالملکی را باید نماد و آینه دولت سیزدهم دانست، چون جزو وزرای پرسروصدا و فعالی بود که در دولت بیشتر از بقیه دیده می‌شد و در عین حال، اولین وزیری است که از دولت کنار رفت.

وی افزود: عبدالملکی، فردی بی‌تجربه، آرمان‌گرا و خیالباف بود. بیشتر از این‌که کار عملی و واقعی انجام دهد، شعار می‌داد. البته ایشان در بخش‌های متعدد نیز همه کارهایش در حد شعار باقی ماند.

این کارشناس بازار کار تصریح کرد: در بخش اشتغال که بیشتر از بقیه بخش‌ها مسوولیت متوجه او بود و یکی از مطالبات جدی کشور بود، با وجود اعلام اعداد و ارقام که تا سالانه قرار بود یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل ایجاد کند، تقریبا هیچ کاری صورت نگرفت. حتی به خودشان زحمت ندادند که بیایند برنامه‌شان را برای این تعداد شغل تشریح کنند تا بتواند مورد نقد و بررسی و ارزیابی کارشناسان قرار گیرد.

حاج‌اسماعیلی متذکر شد: در حوزه روابط کار، ایشان هیچ کار خاصی انجام نداد و هیچ ادعایی هم مطرح نکردند و ما همان وضعیت سابق را داریم. اما در بخش رفاه، وضعیت جامعه نمودی از شعارهای عبدالملکی است. فقیرتر شدن جامعه، وضعیت رفاهی به شدت تنزل‌یافته نسبت به سال قبل و سال‌های گذشته و مشکلاتی که در بخش یارانه و در بخش‌های تقسیم‌بندی دهک‌های مختلف داریم، حاصل کارنامه کاری آقای عبدالملکی است که به نظر من به هیچ‌وجه در این بخش موفق نبودند.

وی یادآور شد: آخرین شاهکار ایشان را هم ما باید دستمزد تلقی کنیم. ایشان متاسفانه یک بدعت و ساختارشکنی جدیدی را در کشور بنیان نهاد که طی چند دهه گذشته بعد از انقلاب شاهد نبودیم.

این کارشناس بازار کار گفت: ایشان مصوبه شورای عالی کار را به مسلخ برد و آن را در هیات دولت تغییر داد و نتوانست از شورای عالی کار به عنوان یک نهاد قانونی در حوزه روابط کار و بازار کار دفاع کند.

حاج‌اسماعیلی تاکید کرد: به نظر من آقای عبدالملکی بیش از این‌که کارنامه مثبتی در حوزه فعالیت‌ها داشته باشد، شعارهای او در ذهن‌ها و خاطره‌ها باقی ماند. ما بیش از این‌که او را وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلقی کنیم، به نظر من باید وزیر شعار دولت سیزدهم تلقی کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.