بازدهی هفتگی بورس تهران/افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

در هفته اخیر و پس از تعطیلات دو روز ابتدایی هفته، شاخص کل یک سقوط سنگین و دو صعود کم رمق را پشت سر گذاشت.

روند نزولی شاخص کل بورس در هفته سوم خرداد ماه تداوم یافت. در اولین روز کاری هفته شاخص نزول 27 هزار واحدی را پشت سر گذاشت. پس از آن روند نزولی شاخص کل متوقف شد و روز سه‌شنبه هزار و 73 واحد رشد کرد. 

روز چهار‌شنبه نیز شاخص صعود 4 هزار و 911 واحدی داشت. با اینکه دو روز پیاپی شاخص صعود کرد اما پائین‌تر از سطح هفته قبل ایستاد.

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به زقم یک میلیون و 520 هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 21 هزار و 681 واحد پائین‌‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی 1.4 درصد شد. 

شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 8 هزار و 256 واحد پائین‌تر ایستاد و بازدهی منفی 1.9 درصدی را ثبت کرد. 

بورس

افت معاملات خرد سهام 

در هفته اخیر میانگین ارزش معاملات کل هفته 58 هزار و 221 تومان بود که نسبت به رقم 45 هزار و 139 میلیاردی هفته پیشین، رشد 29 درصدی داشته است.

در هفته اخیر ارزش معاملات خرد افت کرد. در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 4 هزار و 104 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 4 هزار و 875 میلیاردی هفته پیشین، کاهش 16 درصدی داشته است. 

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 190 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 82 میلیارد تومان بیشتر بود و رشد 76 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 413 میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه برمی‌گردد که 70 میلیون تومان بود.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 116 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 181 میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 61 درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته 177 میلیارد تومان بود و در روز چهار‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز دوشنبه برمی‌گردد که 60 میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در هفته اخیر شاهد خروج پول حقیقی بودیم و در سه روز کاری هفته خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی بود. تا روز چهارشنبه رکورد 4 روز خروج پیاپی ثبت شد. 

در مجموع کل هفته هزار و 828 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 609 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته گذشته افزایش 89 درصدی داشته است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.