وعده وزیر آمریکایی: تورم کنترل خواهد شد

وزیر بازرگانی آمریکا در پی افزایش تورم در کشورش که در طول ۴۰ سال اخیر بی سابقه بوده است، وعده داد که تورم در ایالات متحده کاهش خواهد یافت.

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا حدود یک سال پیش هم ادعا کرده بود تورم در آمریکا موقتی است.

وزیر بازرگانی آمریکا این اظهارات را روز یکشنبه به وقت محلی در شبکه سی ان ان بیان کرد.

مجری سی ان ان  از وزیر بازرگانی آمریکا پرسید چرا دولت بایدن به این مسائل قبل از اینکه تبدیل به یک بحران شوند، رسیدگی نمی کند که وی مدعی شد: به دلیل رهبری بایدن، آمریکایی‌ها بار دیگر به مشاغل خود بازگشته اند. حقوق ها افزایش یافته و بازار کارگران پر رونق است. مردم مجبور به تخلیه خانه های خود نشده اند.

وزیر بازرگانی آمریکا درعین حال اذعان کرد : درست است تورم یک مشکل است. بانک مرکزی مستقل عمل می کند.

ریموند همچنین با ادعای اینکه ما با یک بهبودی اقتصادی پر انرژی مواجه هستیم، وعده داد ما تورم را کنترل خواهیم کرد.

جنت یلن وزیر خزانه داری آمریکا پیش از این اعتراف کرد که وی و سایر مقامات دولت بایدن، در پیش بینی تورمی که در انتظار اقتصاد این کشور بوده مرتکب خطای محاسباتی شده و آن را دست کم گرفته اند.

به گزارش نیوزویک، وزیر خزانه داری آمریکا در یک گفت‌وگوی خبری اعتراف کرد که شخص وی به همراه سایر مقامات دولت «جو بایدن» دچار اشتباه محاسباتی در پیش بینی شدت تورمی شده اند که اقتصاد آمریکا پس از همه گیری ویروس کرونا تجربه کرده است.

منظور وزیر خزانه داری آمریکا از اشتباه محاسباتی در تورم به ماجرای تائید بسته محرک اقتصادی ۱.۹ تریلیون دلاری از سوی کنگره آمریکا در اوایل دوران ریاست جمهوری بایدن برمی گردد. بسته ای که شخص بایدن و سایر مقامات دولتش پیامدهای تورمی ناشی از آن را ناچیز شمرده بودند.

 پس از تائید این بسته از سوی کنگره، یلن آن را به «واکسنی برای اقتصاد آمریکا» تشبیه کرد و از نحوه کمک به دولت‌های محلی و ایالتی در واکنش به همه‌گیری کووید سخن گفت.

وزیر خزانه داری آمریکا در گفت‌وگویی با شبکه خبری ای بی سی نیوز در اسفند ۱۳۹۹ در پاسخ به سوالی در خصوص پیامدهای بسته محرک ۱.۹ تریلیون دلاری گفته بود که خطر تورم ناچیز و قابل مدیریت است. اما اندکی بعد و با افزایش تورم به میزانی که آمریکا در ماه مارس شاهد بیشترین افزایش ۱۲ ماهه قیمت ها در ۴۰ سال گذشته بود.

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا، تورم در ماه مارس  ۸.۵ درصد و در ماه آوریل ۸.۳ درصد بود که بالاترین سطح در۴۰  سال  گذشته است.

محبوبیت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز در پی این افزایش تورم و کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان، با سقوط تاریخی در نظرسنجی ها روبرو شده است.

شبکه خبری فاکس نیوز ۱۴ خرداد ماه در گزارشی اعلام کرد از زمانی که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در ژانویه ۲۰۲۱ کار خود را آغاز کرده، قیمت هر گالن بنزین (۳.۸ لیتر) درسراسر این کشور بیش از دو برابر افزایش یافته است.

 این رسانه آمریکایی روز شنبه به وقت محلی در گزارشی اعلام کرد بر اساس داده های انجمن خودروی آمریکا، در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱، میانگین قیمت یک گالن  بنزین در سراسر آمریکا تقریباً ۲.۳۹ دلار بود.  اما در روز شنبه، قیمت متوسط هر گالن بنزین در این کشور  به ۴.۸۱ دلار افزایش یافته که پنج سنت نسبت به روز جمعه نیز گران تر است.

کاخ سفید این هفته از تصمیم اوپک برای افزایش عرضه  نفت استقبال کرد، درحالی که دولت آمریکا از ذخایر راهبردی  نفت خود استفاده کرده  و از شرکت‌های انرژی آمریکا به دلیل عدم افزایش تولید انتقاد کرده است.

جمهوری خواهان از افزایش مداوم و بی سابقه قیمت بنزین و تورم به عنوان دلیلی برای حمله به دولت بایدن استفاده کرده اند.

پاتریک دی هان، رئیس تجزیه و تحلیل نفت در شرکت "گاس بادی" پیش بینی کرد که میانگین ملی قیمت بنزین در این کشور به زودی در ماه جاری  به ۵ دلار در هر گالن خواهد رسید.

کاخ سفید اتهامات علیه دولت بایدن را مبنی بر اینکه سیاست های وی مسوول تورم بی سابقه در این کشور است، نپذیرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نیز اعتراف کرده است که آمریکایی ها برایشان مهم نیست که چرا قیمت بنزین افزایش یافته است بلکه آنها فقط می خواهند که قیمت بنزین پایین بیاید.

بانک مرکزی آمریکا در ماه مارس اعلام کرد که نرخ بهره را برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ افزایش خواهد داد تا تورم را مهار کند. این نهاد فدرال نرخ بهره اصلی خود را به محدوده ۰.۷۵ تا ۱ درصد افزایش داده و اعلام کرده که سیاست های انقباض پولی بیشتری در راه است، زیرا هدف آن کاهش سرعت اقتصاد به منظور کاهش تورم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.