ارتش بیانیه صادر کرد

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت ۱۴ خرداد سالگرد رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، قیام خونین ۱۵ خرداد و آغاز سی و چهارمین سالگرد زعامت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، متن این بیانیه بدین شرح است:

تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی ایران مشحون از فراز و نشیب‌هایی است که روند شکل گیری، پیروزی و رشد انقلاب اسلامی را  رقم زده است.
 ۱۴ خرداد از ایام حزن‌انگیز ملت شریف ایران اسلامی و سالگرد ارتحال ابرمردی است که با نفس مسیحایی، ابراهیم‌وار بت های زمان را شکست و اسلام ناب را منشا مناسبات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... کشور قرار داد و مبدا تحولات بزرگی نه تنها در ایران بلکه در جهان شد.
۱۵ خراد سال ۱۳۴۲ نیز منشا بیداری ملت شریف ایران و سرآغاز رستاخیز عظیم مردم کشورمان علیه طاغوت زمان به شمار می‌رود که همانند سیلی خروشان ریشه فاسد رژیم پهلوی را متزلزل کرد و بنا به فرموده بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، جایگاه و اهمیت آن همانند عاشورا در نهضت حضرت امام حسین (ع) است.
نهضتی که در بهمن ۱۳۵۷، رهایی از بند طاغوت، پیروزی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را به ملت سربلند ایران هدیه داد، از نفس حق و راهبری‌های بزرگمردی چون حضرت امام خمینی(ره) اثر پذیرفته بود. امام راحل از سال‌ها قبل و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عاشورایی روز پانزدهم خرداد، بنیاد «تشکیل حکومتی انقلابی بر پایه اسلام» را پی افکنده و با حمایت خیل عظیم مردم انقلابی، به تعبیر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی«بزرگترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید» را رقم زد.
رحلت امام خمینی(ره) در ۱۴خرداد۱۳۶۸، نقمتی بود که با نعمت انتخاب جانشین شایسته‌ ایشان، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی)، تلطیف شد و جراحت بزرگی بود که با این جایگزینی، التیام یافت. انقلاب اسلامی در پرتو رهبری امامین انقلاب در ۴۳ سال گذشته ضمن اینکه «از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده» و «به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داده»، دستاوردهای بزرگی داشته و «منشا برکات بزرگ» شده است.
ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد و آرزوی علو درجات برای شهدای راه انقلاب و عرض تسلیت به مناسبت سی‌وسومین ارتحال و عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و گرامی‌داشت آغاز سی و چهارمین سال زعامت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ، کماکان آماده ایثار و بذل جان در مسیر اعتلای آرمان‌های نظام و امامین انقلاب است و به این التزام و ایثارگری افتخار می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.