آغاز جشن‌های 40 سالگی انقلاب اسلامی

آیت‌الله احمد جنتی، رئیس مجلس خبرگان رهبری نیز سخنران ویژه این مراسم بود. رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مردم حاضرند از جانشان بگذرند، ولی از دینشان نگذرند، تصریح کرد: مردم تحمل گرسنگی و تشنگی را دارند، ولی تحمل شکست انقلاب را ندارند. او در ادامه سخنانش در این مراسم گفت: اکنون باید قدر خود را بدانیم، مشکلات معیشتی هم داریم که قسمتی مربوط به دشمن و قسمتی مربوط به خودمانی‌ها است، برخی یا کار بلد نیستند یا ُعرضه کار ندارند یا به فکر خود هستند، امروز شاهد هستیم که اموال بیت‌المال را در موضوع ارز غارت کردند، البته آنها را محاکمه کردند. به گزارش «ایسنا»، وی افزود: دنیا‌طلبی در برخی مسوولان نفوذ کرده، برخی مقامات باور کردند نمی‌توانیم کشور را اداره کنیم مگر با کمک آمریکا. به گزارش مهر، وی افزود: ‌ای ننگ بر این تفکرات.

آیت‌الله جنتی افزود: آمریکا خودش در اداره کشور خود مانده، این همه گرسنه در آمریکا است، میلیون‌ها گرسنه دارد، وضعیت آمریکا رو به افول است، متحدان آنها گوش به حرفشان نمی‌دهند، ما نباید از آمریکا بترسیم، نباید از خودمان ناامید شویم، مشکلات قابل‌حل است، مقام معظم رهبری فرمودند که ما مشکل غیرقابل‌حل نداریم، نباید باور کنیم که ما نمی‌توانیم.

انتقاد از فضای مجازی

آیت‌الله جنتی در ادامه سخنانش گفت: ما باید نهی از منکر را مورد توجه قرار دهیم و به مسوولانی که به فکر شکمشان هستند فریاد بزنیم که سر سفره شهدا نشسته‌اید، چرا مشکل‌ها را حل نمی‌کنید؟ شما به مردم بدهکارید، این مردم باید همیشه مطالبه داشته باشند، مسوولان به مردم بدهکار هستند، مشکلات قابل‌حل است فقط صبر می‌خواهد، دنیا دریای پر موج است ما باید موج‌شکن باشیم، ما می‌توانیم. به گزارش «ایرنا»، رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه چرا عده‌ای باید حقوق نجومی بگیرند و برخی هم نان شب نداشته باشند، گفت: باید جلوی شکاف طبقاتی و رباخواری در جامعه گرفته شود.

به گزارش «ایسنا»، دبیر شورای نگهبان همچنین گفت: این فضای مجازی را چه کسی باید اصلاح کند؟ جز دولت و حکومت؟ چرا اینقدر باید این فضا باز باشد که جوانان منحرف شوند و موجب افزایش طلاق شود، در این فضا فحشا آموزش داده می‌شود، از این فضا باید به نفع مردم و انقلاب استفاده شود، باید فضای مجازی را به دست بگیریم.

جنتی تاکید کرد: دشمن باور کرد که نظام در ٤٠ سالگی از بین می‌رود، خیر، نظام سر پا مانده و جشن پیروزی را هم برگزار می‌کنیم و ٢٢ بهمن بهتر از هر سال مانند ٩‌دی برگزار می‌شود، مردم در صحنه هستند، این انقلاب تا ظهور حضرت مهدی(عج) بر قدرت باقی می‌ماند. به گزارش خبرآنلاین، رئیس مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش در مراسم بزرگداشت یوم‌الله ۱۲ بهمن اظهار کرد: باید از امام ممنون باشیم که باب شهادت و بهشت را برای ملت باز کردند. باب بهشت از زمان واقعه کربلا بسته بود و در کشورهای عربی و غیرعربی موضوع شهادت و جهاد مطرح نبود، امام(ره) این در را گشود.

آرمان‌های امام ارزش مقاومت دارد

در ادامه این مراسم، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله‌(ص) تهران بزرگ با بیان اینکه آرمان‌های امام خمینی‌(ره) ارزش مقاومت دارد و دست‌یافتنی است، گفت: دشمن امروز شکست، ضعف و فروپاشی خود در برابر مردم و آرمان‌های ما را لمس کرده است. به گزارش میزان، سردار محمد یزدی در مراسم گلباران جایگاه جلوس امام راحل در بهشت زهرا(س) گفت: امروز و در ۴۰ سالگی انقلاب، اسم ایران قبل از ابرقدرت‌ها به میان می‌آید. وی افزود: دشمنان در طول ۴۰ سال گذشته سعی کردند جلوی انقلاب اسلامی بایستند، اما هر بار ملت ایران آنها را ناکام گذاشت.

انقلاب اسلامی ایران ماندنی و ابدی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، وزیر راه نیز در مراسم گرامیداشت آغاز چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران ماندنی و ابدی است. محمد اسلامی افزود: دشمنان با آخرین حربه یعنی جنگ اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی توطئه می‌کنند؛ اما خوشبختانه وضع زیرساخت‌های اقتصادی کشور بسیار مثبت بوده و آسیب‌ناپذیر است.