کدام کشور دارای بالاترین آمار خودکشی در میان ثروتمندهای جهان است؟

ایالات متحده بالاترین میزان خودکشی در بین کشورهای ثروتمند جهان را دارد و همه گیری کووید۱۹ نیز تأثیر استرس کار بر سلامت روان را در میان آمریکایی‌ها برجسته کرده است.

در سال ۲۰۰۵ میلادی ۱۸۰ مورد خودکشی به طور رسمی در ایالات متحده گزارش شد و این آمار تا سال ۲۰۱۹ میلادی که آخرین سال با داده‌های موجود در این زمینه است، به ۳۰۷ مورد افزایش یافت.

این آمار گزارش شده بالاترین تعداد خودکشی در محل کار از زمان شروع ردیابی تلفات ناشی از خودکشی توسط اداره آمار کار در سال ۱۹۹۲ میلادی در ایالات متحده است.

با این حال، بسیاری از موارد خودکشی‌ در این داده‌ها گنجانده نشده‌اند زیرا اگر خارج از محل کار یا ساعات کاری اتفاق افتاده باشند، مشکل می‌شود آنها را به‌عنوان خودکشیِ مرتبط با کار طبقه بندی کرد.

بر اساس گزارش سال ۲۰۲۰ میلادی، میزان خودکشی در ایالات متحده از سال ۲۰۰۰ میلادی تا سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۳۰ درصد افزایش یافته و ایالات متحده بالاترین میزان خودکشی را در بین کشورهای ثروتمند دارد.

به گزارش روزنامه گاردین، همچنین بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC)، بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۲۰ میلادی، خودکشی دومین علت اصلی مرگ برای افراد ۱۰ تا ۳۴ ساله و پنجمین علت مرگ برای افراد ۳۵ تا ۵۴ ساله در این کشور بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.