روسیه به دنبال کدام کالای‌های ایرانی است؟

معاون نخست‌وزیر روسیه گفت: در بازار روسیه نیازهای متعددی وجود دارد که کالاهای ایرانی می‌توانند آن را تامین کنند و کاهش محدودیت واردات به روسیه و توسعه روابط پولی دو کشور می‌تواند عامل گسترش این روابط باشد.

«الکساندر نواک» روز چهارشنبه در نشست تجاری ایران و روسیه با بیان اینکه رهبران دو کشور برای افزایش همکاری‌های اقتصادی تلاش می‌کنند، اظهار داشت: امروز فشارهای بسیاری از کشورهای غیردوست به روسیه وارد شده که نیاز افزایش همکاری‌های دو کشور را بیشتر می‌کند و به همین دلیل هیات بزرگی از روسیه متشکل از بخش‌های دولتی، فرمانداری، تجار، فعالان اقتصادی و نمایندگان واحدهای تولیدی به ایران آمده تا برای تعمیق روابط اقدام کنیم.

معاون نخست‌وزیر روسیه با تاکید بر اینکه نشست امروز بین ایران و روسیه نقش بسیار مهمی در روابط بین دو کشور دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال ارائه تصویر واقعی و شفاف برای روابط بین دو کشور و تعمیق روابط با ایران هستیم.

درخواست روسیه برای واردات کالاهای ایرانی/ افزایش ۸۱ درصدی تجارت تهران و مسکو

افزایش ۸۱ درصدی تجارت ایران و روسیه

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط بسیار خوبی برای افزایش همکاری با ایران به وجود آمده است، تاکید کرد: می‌توانیم در طرح‌ها و پروژه‌های مهم در ایران مانند نیروگاه اتمی بوشهر همکاری داشته باشیم و روابط بین دو کشور را توسعه بخشیم.

نواک با اشاره به اینکه به دنبال افزایش حجم تبادلات بین دو کشور هستیم، تصریح کرد: در سال گذشته فرصت خوبی برای افزایش تجارت ایران و روسیه به وجود آمد به‌طوری‌که حجم تبادلات تا ۸۱ درصد افزایش پیدا کرد و به چهار میلیارد دلار رسید و امسال نیز تاکنون تبادلات بین دو کشور تا ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

معاون نخست‌وزیر روسیه با تاکید بر تمایلات این کشور برای تکمیل کریدور شمال - جنوب اظهار داشت: این کریدور برای روسیه بسیار مهم است و ما به دنبال توسعه آن و دسترسی روسیه به حاشیه خلیج‌فارس و افزایش فعالیت در آن منطقه هستیم.

نواک تاکید کرد: روسیه به دلیل شرایطی که امروز با آن مواجه شده، به دنبال افزایش واردات است از این رو با شرکای بین‌المللی به دنبال ارتقای همکاری‌های اقتصادی و تجاری هستیم.

وی افزود: امروز پیشنهاداتی برای افزایش همکاری‌های بین دو کشور وجود دارد و به دنبال انجام طرح‌های فعلی هستیم تا بروکراسی پیشنهادات جدید طی شود.

وی گفت: در روسیه بودجه قابل توجهی برای افزایش زیرساخت‌های اقتصادی در نظر گرفته شده که این شانس اضافه‌ای برای توسعه تجارت با کشورهای همسایه است و برنامه‌های بسیاری برای افزایش حجم واردات و صادرات داریم.

معاون نخست‌وزیر روسیه با بیان اینکه به دنبال کاهش محدودیت واردات به روسیه هستیم، گفت: قوانینی که واردات و صادرات محصولات پزشکی، تجهیزات، مواد اولیه و خدمات مهندسی را آسان‌تر می‌کند وضع شده است.

همچنین «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در ایران در همایش تجاری ایران و روسیه، خاطرنشان کرد: نباید اشتباهات گذشته تکرار شود، زیرا استان‌های مختلفی در ایران دارای ظرفیت برای پیشرفت اقتصادی هستند.

وی افزود: طی ۱۱ سال گذشته از دولت دهم تا تشکیل دولت سیزدهم که سفیر روسیه در ایران هستم، اطمینان دارم روابط جدید، نفع دو کشور را به دنبال دارد.

جاگاریان تاکید کرد: شش سال پیش بعد از اجرای برجام، بین استان‌های مختلف ایران و روسیه ارتباط‌هایی برقرار شد که هرکدام ارتباط مستقیم با روسیه داشت اما با گذشت زمان عملیاتی نشد.

سفیر روسیه در ایران خاطرنشان کرد: می‌توانم به تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی اطمینان بدهم که برای صدور روادید در روسیه کمک می‌کنیم و برگزاری این همایش به نفع دو کشور خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.