ترکیه کشته شدن 3 سرباز خود در عراق را تایید کرد

وزارت دفاع ترکیه با صدور بیانیه‌ای تایید کرد که سه سرباز این کشور در جریان درگیری‌ها در شمال عراق کشته شده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه، امروز (سه‌شنبه، ۲۴ می) رسما از کشته شدن  سه سرباز خود در درگیری با نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در دهوک (شمال عراق) خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه آمده است که سه سرباز خود را در درگیری‌های شمال عراق و حمله چند شب پیش «احرار سنجار» به پایگاه زلیکان ترکیه از دست داده است.

این در حالی است که امروز، نیز گزارش‌هایی در خصوص درگیری میان نظامیان ترکیه و پ.ک.ک در نزدیکی ساختمان‌های مسکونی در منطقه «بروار» در استان دهوک در شمال عراق منتشر شده است.

 

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با حزب کارگران کردستان (پ‌.ک‌.ک) در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

این کشور عملیات‌های متعددی را تاکنون علیه شبه‌نظامیان پ‌.‌ک.‌ک در شمال عراق آغاز کرده که این اقدام همواره با واکنش شدیداللحن مقامات عراقی همراه بوده است.

آنکارا مدعی است  این عملیات پایگاه های نظامی حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) را هدف قرار می‌دهد، با این حال روستاییان در منطقه بارها از هدف قرار گرفتن شهرک‌های غیرنظامی خبر داده‌اند.

چهارشنبه هفته پیش، «محمد حسین بحر العلوم» نماینده عراق در سازمان ملل متحد، شکایتی رسمی علیه ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد.

وی پس از سخنرانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک خواستار خروج تمام نیروهای ترکیه‌ای از خاک این کشور شد و  گفت: «حملات حزب کارگران کردستان از حالا به بعد بهانه‌ای برای حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق نیست».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.