درخواست فوری نخست‌وزیر عراق درباره حمله به اربیل

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، امروز (پنجشنبه)، در بیانیه‌ای از دستور نخست‌وزیر مبنی بر آغاز تحقیقات فوری درباره حملات دیشب در اربیل خبر داد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «السومریه»‌، سخنگوی فرمانده نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق تأکید کرده است که امنیت عراق، مسئولیت دولت و نیروهای امنیتی با تمام تشکیلات آن است.

طبق این بیانیه، مصطفی الکاظمی حمله شامگاه روز گذشته را «اقدامی تروریستی» خوانده و هدف از آن را از بین بردن امنیت در عراق دانسته است.

در ادامه بیانیه مذکور آمده: «در زمانی که نیروهای امنیتی باشکوه‌ترین لحظات را در دفاع از میهن، مبارزه با تروریسم و اشکال مختلف جنایت رقم می‌زنند، برخی سعی دارند هرج مرج ایجاد کنند و امنیت و ثبات [کشور] را از بین ببرند که این مسئله مردود است و با قدرت قانون و انسجام ملت عراق مواجه خواهد شد».

شامگاه چهارشنبه، شبکه تلویزیونی الجزیره قطر و کانال «صابرین نیوز» گزارش دادند که صدای چند انفجار در شهر اربیل، مرکز منطقه کردستان عراق شنیده شده است.

پس از این گزارش، خبرنگاران عراقی اصابت حداقل یک راکت به داخل پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه را تأیید کردند.

از سوی دیگر، منابع عراقی از حمله به پایگاه نظامیان ترکیه‌ای در شمال عراق خبر دادند که پس از انتشار این گزارش، وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه‌ای، ضمن اشاره به هدف قرار گرفتن پایگاه زلیکان در منطقه بعشیقه، اعلام کرد که یک نظامی ترکیه‌ای در این حمله کشته شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.