مرغ و تخم مرغ ارزان شد؟

 هم اکنون قیمت عمده مرغ بین ۴۱ هزار تا ۴۴ هزار تومان متغیر است و قیمت خرده فروشی نیز در میدان بهمن به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

از ابتدای امرو همزمان با توزیع گسترده مرغ و تخم مرغ در بازار روند قیمتی این محصولات کاهش یافته است به طوری که هم اکنون قیمت عمده مرغ بین ۴۱ هزار تا ۴۴ هزار تومان متغیر است و قیمت خرده فروشی نیز در میدان بهمن به ۵۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران امروز نزدیک به ۴۵۰ تن مرغ به میدان بهمن وارد شده که این میزان ورودی بسیار مناسب است. البته این غیر از حدود صد و سی تنی است که در میدان پیروزی و در میادین دیگر به صورت کامل توزیع می‌شود.

از طرف دیگر به گفته مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در حالی که قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ هزار تومان است اکنون تخم مرغ کمتر از این محصول به فروش می رسد به طوری که هر کیلوگرم از این محصول کمتر از ۳۰ هزار تومان به فروش می رسد.

مشاهدات میدانی حاکی از آن است که تخم مرغ امروز به صورت عمده ۶۱ هزار تا ۶۵ هزار تومان توزیع و در خرده فروشی هم از ۶۰ هزار تا ۷۶ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود.

به گفته مدیرعامل میادین میوه و تره بار شهرداری تهران فردا هم روند کاهشی قیمت مرغ و تخم مرغ را در میادین اعمال خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.