سفر انریکه مورا به تهران/ آمریکا: او پیام ما را به تهران می‌برد

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر دوشنبه به وقت محلی در خصوص سفر انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین به ایران گفت: ما  ارتباط نزدیکی با انریکه مورا هماهنگ کننده اتحادیه اروپا داریم. او همچنان به انتقال پیام ها میان ایران و آمریکا ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: ما از تلاش های او برای به پایان رساندن موفق این مذاکرات حمایت می‌کنیم و  امیدواریم بتوانیم این مذاکرات را به سرعت به نتیجه برسانیم.

این مقام وزارت خارجه آمریکا در حالیکه مذاکرات وین در انتظار تصمیمات سیاسی واشنگتن است، در همین حال مدعی شد:  اگر ایرانی ها با حسن نیت به این مذاکرات ادامه دهند تا ما بتوانیم  پیشرفت قابل توجهی که در طول ماه ها دیپلماسی سخت بدست آمده است را ادامه دهیم، اطمینان داریم می توانیم مذاکرات را به نتیجه و پایان برسانیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: تا زمانی که بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع آمریکا باشد، به این تلاش ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: درحال حاضر این بازگشت و محدود کردن  همیشگی و قابل تایید برنامه هسته ای ایران همچنان در راستای منافع ملی ما است.

این مقام آمریکایی بار دیگر با تکرار ادعاها درباره پیشرفت های برنامه هسته ای ایران مدعی شد: اگر مزایای عدم اشاعه هسته ای برجام به دلیل پیشرفت های هسته ای ایران که از سال ۲۰۱۸ آغاز شده است، از بین برود، آنگاه بازگشت به این توافق در راستای منافع ما نخواهد بود.

وی در راستای سیاست همیشگی آمریکا مبنی بر دیپلماسی و فشار ادامه داد: ما به صورت همزمان برای هر دو سناریو آماده می شویم و در مورد آنها با متحدان و شرکای خود گفتگو می کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.