ارتش روسیه در  جنگ اوکراین ضعیف‌تر شده است

در بیانیه روز سه‌شنبه وزارت دفاع انگلیس آمده است: بودجه دفاعی روسیه بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۸ با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های هوایی، زمینی و دریایی تقریباً دو برابر شد. این برنامه از سال ۲۰۰۸ طرح نوسازی نظامی نیولوک را نیز پشتیبانی کرد.

این بیانیه ادعایی می‌افزاید: با این حال، نوسازی تجهیزات فیزیکی، روسیه را قادر به تسلط بر اوکراین نکرده و شکست‌ها در برنامه‌ریزی استراتژیک و اجرای عملیات، نشان می‌دهد که این کشور نتوانسته قدرت کمی را به یک مزیت تعیین کننده تبدیل کند.

وزارت دفاع انگلیس با بیان این ادعا که «ارتش روسیه اکنون در نتیجه تهاجم به اوکراین، چه از نظر مادی و چه از نظر بینشی، بسیار ضعیف‌تر شده است» افزود: این وضعیت با تشدید تحریم‌ها وخیم‌تر خواهد شد و تاثیر دراز مدتی بر توانایی روسیه برای استقرار نیروی نظامی خواهد داشت.

این وزارتخانه دیروز هم با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که بیش از یک چهارم گردان‌های نظامی روسیه تحلیل رفته و ناکارآمد شده‌اند. این درحالیست که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین اخیرا در گفت وگو با شبکه «ای آر تی» یونان خاطر نشان کرد که توان ارتش اوکراین افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد؛ سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

تنش‌های مرزی میان روسیه و اوکراین به تازگی به دنبال افزایش تحرکات نظامی مسکو در حالی با فشار و نفوذ غرب تشدید شده که کاخ کرملین بارها اعلام کرده است که این فعالیت‌ها در مسیر تامین امنیت ملی روسیه و در خاک این کشور بوده و تهدیدی برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود.

انگلیس از زمان آغاز جنگ اوکراین، به بازیگر فعالی در عرصه این نبرد تبدیل شده و با اتخاذ مواضع ضد روسی، ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی و اعمال تحریم‌ علیه روسیه به تنش‌ و درگیری‌ها دامن زده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.