وقوع انفجار در بلگورود روسیه

"ریانووستی" گزارش داد، شاهدان محلی اعلام کردند که پس از این انفجار آژیر خودورها در خیابان‌های این شهر به صدا درآمده است. 

شهردار بلگورود روز یکشنبه از وقوع دو انفجار در این شهر خبر داده بود. با این حال وی گزارش‌هایی مبنی بر " پرتاب شیئی از خاک اوکراین به سمت این شهر" را رد کرد.

وی گفت، نیروی هوایی روسیه مشغول انجام عملیات‌های خود هستند. 

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار شهر مرزی بلگورود روز یکشنبه در کانال تلگرامی خود از آتش سوزی در تاسیسات وزارت دفاع روسیه خبر داد. 

به گزارش ایرنا، روز پنجشنبه نیز دو شاهد عینی به رویترز اعلام کردند که دو انفجار قوی در شهر بلگورود در نزدیکی مرز اوکراین شنیده شده است. 

روسیه در ماه جاری اوکراین را متهم کرد که با بالگرد به یک انبار سوخت در بلگورود حمله کرده و به چندین روستا در این منطقه شلیک کرده است. 

منطقه بلگورود در مرز با مناطق لوگانسک سومی و خارکف در اوکراین واقع شده است که از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲ ماه پیش شاهد درگیری‌های شدید بوده است.

در اول آوریل امسال، یک مرکز ذخیره سوخت در بلگورود مورد حمله بالگردهای نظامی اوکراین قرار گرفت که اولین حمله نیروهای دولتی کی یف به داخل خاک روسیه بود.

بیش از ۲ ماه از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین می‌گذرد و سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد. فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.