مجلس میخ آخر را بر تابوت صیانت جان سخت کوبید

رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس خاتمه بررسی طرح به صورت اصل ۸۵ را اعلام کرد.

مجتبی توانگر، رییس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس در رشته توئیتی نوشت :

توضیحات رییس کمیته اقتصاددیجیتال مجلس درباره میزان آراء طرح #صیانت در جلسه امروز همان‌طور که مکرر گفته شده مهلت ۳ماهه کمیسیون صیانت به پایان رسیده و رای استمزاجی امروز هم نشان داد که اکثریت مجلس با مسیر طی شده موافق نیستند و مجلس از طریق صحن علنی و باهمکاری شورای عالی مجازی، صنوف و نخبگان، تکلیف مدیریت فضا مجازی را مشخص خواهد کرد.

مجلس مبخ آخر را بر تابوت صیانت جان سخت کوبید/ پایان حیات کمیسیون مشنرک تنش زا

 

آنچه در جلسه غیرعلنی به رای استمزاجی نمایندگان گذاشته شد، گزارش کمیسیون مشترک بود. باید این گزارش برای ادامه بررسی در کمیسیون مشترک رای اکثریت را کسب می‌کرد اما فقط ۱۰۹ رای آورد و لذا نتوانست نمایندگان را برای ادامه کار قانع کند. نکته مهم اینکه این رای گیری استمزاجی بود و در رای گیری استمزاجی ملاک رای بیشتر است و درحالی که مخالفان ۱۲۰ رای و موافقان ۱۰۹ رای داشتند پس تکلیف مشخص شده و کار کمسیون ویژه پایان یافته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس مشخص است، با توجه به ماده ۱۶۵ آیین نامه داخلی مجلس، هیئت رییسه مجلس موضوع ادامه فعالیت کمیسیون مشترک را به موافقت اکثریت نمایندگان با رای استمزاجی مجلس منوط کرد و با توجه به اینکه گزارش کمیسیون رای نیاورد، بررسی طرح به صورت اصل ۸۵ منتفی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.