ادعاهای واهی رئیس پنتاگون علیه ایران

وزیر دفاع آمریکا بار دیگر به طرح ادعاهای ضد ایرانی پرداخت و در عین حال گفت: هنوز به یک نتیجه دیپلماتیک در مساله هسته‌ای ایران پایبندیم.

به گزارش ایندیپندنت آستین با اشاره به توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی تهران گفت آمریکا برای مهار و پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای، از نزدیک با متحدان خود همکاری خواهد کرد.

در حالی که آمریکا خود عامل عهد شکنی و خروج از توافق هسته‌ای بوده است، اما وزیر دفاع آمریکا در ادامه ادعاهای خود، گفت: ایران برنامه هسته‌ای خود را گسترش داده و بر سرمایه‌گذاری روی توانایی‌های نظامی‌اش افزوده است. ایران عوامل نیابتی خطرناکی ایجاد کرده و از سامانه‌های هوایی بدون سرنشین برای تهدید ما و شرکایمان استفاده می‌کند. به همین دلیل توانایی و مهارت سنتکام در سال‌های پیش رو بیش از پیش مورد نیاز خواهد بود. راه فوری برای رفع چالش‌های امنیتی منطقه وجود ندارد، به ویژه وقتی پای ایران در میان باشد. رئیس جمهوری به روشنی گفته که ایالات متحده متعهد است از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای جلوگیری کند.

همچنین در اکوایران ببینید : تمرین شکست خورده خاتمی

وزیردفاع آمریکا در عین حال بر مسیر دیپلماتیک با ایران تاکید کرد و گفت: با این حال ما هنوز به یک نتیجه دیپلماتیک در مساله هسته‌ای ایران پایبندیم، اما فارغ از نتیجه مذاکرات هسته‌ای، ما از نزدیک با هم و با شرکایمان برای مقابله با تهدیدهای ایران مقابله می‌کنیم. در کوتاه‌مدت تبادل اطلاعاتی‌مان را افزایش و دفاع هوایی منطقه‌ای را تقویت می‌کنیم و در بلندمدت برای مقابله با استفاده ایران از موشک‌ها و تولید سامانه‌های هوایی بدون سرنشین با یکدیگر همکاری می‌کنیم و همگی با قدرت برای پاسخگو کردن ایستادگی خواهیم کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.