دستیار زلنسکی دست به دامن چین شد

"آندری یرماک" دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه گفت: اوکراین از چین می خواهد که نقش قابل توجهی در توقف جنگ روسیه علیه کشورمان داشته باشد.

به گزارش رویترز، یرماک که ریاست دفتر زلنسکی را نیز بر عهده دارد، بدون اشاره به جزئیات همچنین گفت که انتظار می‌رود بسیار زود گفت‌وگویی بین رهبر اوکراین و شی جین پینگ رئیس‌جمهور چین صورت بگیرد.

وی در کنفرانس خبری مجازی که توسط اندیشکده چتم هاوس در لندن برگزار شد، گفت: تا کنون ما شاهد مواضع بی طرفی چین بوده ایم و همانطور که قبلا اشاره شد، معتقدیم که چین باید نقش قابل توجهی در پایان دادن به این جنگ و ایجاد یک سیستم جدید امنیتی جهانی ایفا کند.

یرماک در ادامه افزود: ما همچنین از چین انتظار داریم که به طور معناداری در این سیستم جدید امنیتی برای اوکراین مشارکت کند و یکی از کشورهای تضمین کننده امنیت در چارچوب این سیستم باشد.

دستیار ارشد ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تاکید کرد که ما با چین با نهایت احترام رفتار می کنیم و انتظار داریم که در آنجا نقشی فعال داشته باشد.

چین دومین اقتصاد بزرگ جهان مدت‌هاست که روابط نزدیک‌تری در حوزه انرژی، تجارت و امنیت با روسیه برقرار کرده است، اما همچنین بزرگترین شریک تجاری اوکراین نیز است. این کشور در برابر فشار کشورهای غربی برای محکوم کردن تهاجم روسیه مقاومت کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.