صدور رای نهایی دادگاه درباره اتهام فساد علیه قالیباف

دادگاه رأی به دروغ‌ بودن ماجرای رشوه ۶۵میلیارد تومانی محمدباقر قالیباف به مجلس سابق داد.

با قطعی‌ شدن حکم دادگاه علیه اتهام‌ زنی یاشار سلطانی و وحید اشتری که مدعی رشوه ۶۵ میلیاردی قالیباف به تعدادی از نمایندگان مجلس دهم بابت رأی به عدم‌ تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شده بودند، دروغ‌ بودن این ادعا ثابت شد. 

پیش از این دادگاه به تبرئه‌ شدن مدیران شهرداری به موضوع املاک شهرداری رأی داده بود.‌ در حکم بدوی یاشار سلطانی، وحید اشتری و صدرا محقق درباره این ادعا محکوم شده بودند که تجدیدنظرخواهی یاشار سلطانی در دادگاه رد شد و وحید اشتری و صدرا محقق نیز درباره حکم دادگاه درخواست تجدیدنظر نکرده بودند. پرونده مصطفی میرسلیم به‌دلیل نماینده بودن وی هنوز در جریان است. 

علی‌اصغر قهرمانی وکیل قالیباف ۲۹بهمن‌ماه امسال به خبرگزاری فارس گفته بود: «یاشار سلطانی به‌دلیل نشر اکاذیب نسبت به موکل در توییت‌های منتشره، به تحمل ۱۳ماه و یک روز حبس محکوم شد.»

همچنین در اکوایران ببینید : از تبار جاودانگی؛ چرا تختی هنوز قیمت دارد؟

میرسلیم نماینده تهران مردادماه سال گذشته مدعی شده بود: «اینکه یکی از نمایندگان مجلس مبالغی را با واسطه از شهرداری در سال۱۳۹۵ دریافت کرده است حرف من نیست، فعلی است که رخ داده و قابل انکار نیست. فرد دریافت‌کننده نیز بازداشت شده و حتماً درباره آنچه مرتکب شده بازجویی خواهد شد. مستنداتی که در اختیار داشته‌ام تقدیم دستگاه قضایی کرده‌ام و یقین دارم دستگاه قضایی به‌دقت تمام، به این موضوع رسیدگی خواهد کرد و ابعاد پنهان آن فاش خواهد شد؛ این به نفع مجلس انقلابی و به مصلحت نظام ماست.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.