اروپا به دنبال انتقال دارایی‌های مسدود شده روسیه به اوکراین

شبکه خبری بلومبرگ گزارش داد، میلیاردها یورو از اموال و سرمایه گذاری های روسیه توسط مقام های اروپایی در هفته های اخیر توقیف شده است و مقام های اتحادیه قصد دارند منابع مالی ناشی از دارایی های مسدود شده را به حکومت در حال فروپاشی اوکراین منتقل کنند.

این رسانه افزود: مقامات ایتالیایی ۵۸۰ میلیون یورو(۸۶۲ میلیون دلار) از دارایی های روسیه را مسدود کرده اند. در هلند تنها در هفته گذشته ۱۹۴ میلیون یورو از دارایی های روسیه مسدود شد و اکنون همزمان با درگیری های روسیه مقامات اتحادیه به دنبال انتقال منابع مالی ناشی از این دارایی ها به «صندوق غرامت جنگی» هستند که این منابع مالی را به حکومت در حال فروپاشی اوکراین منتقل می کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی در این زمینه نوشت: اتحادیه اروپا همکاری نزدیکی با آمریکا همزمان با محکومیت گسترده حمله روسیه از سوی غرب دارد.

جنت یِلن وزیر خزانه داری آمریکا و ماریک گارلند دادستان کل این کشور هفته پیش اعلام کردند که آنها کارگروه ویژه ای را برای توقیف دارایی های نخبگان، گروه های نیابتی و الیگارش های روسیه تشکیل داده اند.

اسپوتنیک نوشت: این اقدامات بخشی از کارزار فشار اقتصادی بر روسیه از سوی کشورهای عمدتا عضو ناتو و برای مقابله با روس ها است.

به دنبال تصمیم آمریکا اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که دارایی های روسیه را مسدود می کند.

سناتورهای آمریکا از قانونی رونمایی کرده اند که به موجب آن دارایی های روس های ثروتمند را می توان توقیف کرد و به حراج گذاشت و سود آن را به نفع حکومت اوکراین مصادره کرد.

چارلز مایکل رئیس شورای اروپا روز جمعه بعد از مکالمه تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در توئیتر نوشت که به دنبال صندوق همبستگی با اوکراین است که شالوده ایجاد اوکراینی دموکراتیک و آزاد را تشکیل می دهد.

قصد مقام های اتحادیه اروپا برای انتقال دارایی های مسدود شده روسیه به اوکراین

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.