روسیه به دنبال تصرف این شهر مهم اوکراین

آستین در نشست خبری با «کریل پتکوف» نخست‌وزیر بلغارستان اعلام کرد گفت‌وگوها با این کشور بر تقویت توان دفاعی جبهه شرقی ناتو تمرکز داشت و این کشور «در حال همکاری با ما برای توسعه مجدد سامانه دفاعی ناتو است».

وزیر دفاع آمریکا مدعی شد روسیه در اوکراین با استفاده از روش‌های بی‌رحمانه، غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد و از این طریق در جنوب اوکراین پیشروی می‌کند.

او در ادامه گفت، کشورهای عضو ناتو بر سر لزوم حمایت از مردم اوکراین در دفاع آن‌ها از سرزمین مادری توافق دارند و «جنگ پوتین در اوکراین و شمار تلفات آن تأسف برانگیز است».

رئیس پنتاگون در ادامه ادعاهای خود گفت:‌ «روسیه قصد دارد شهر اودسا (در جنوب غربی اوکراین) را به‌خاطر اهمیت راهبردی که دارد، تصرف کند».

پتکوف نیز در این نشست خبری بر ضرورت حمایت از مولداوی، همسایه جنوب غربی اوکراین تأکید کرد و گفت، کشورش قصد دارد توان نظامی خود را افزایش دهد و به ارسال کمک‌های دارویی و بشردوستانه برای پناهجویان اوکراینی ادامه خواهد داد.

آستین همچنین در این نشست خبری گفت: «اطلاعات مشخصی درباره اعزام نیروهای بیشتر روسیه به اوکراین وجود ندارد و از آنجا که پیشروی آن‌ها در اوکراین متوقف شده است، نگران استقرار نیروهای روسی در مرزهای ناتو نیستیم».

وزیر دفاع آمریکا گفت: «کشورهای عضو ناتو باید به‌صورت متناوب هماهنگی داشته باشند تا با خطرات مقابله کنند. تلاش‌های ناتو باید تقویت شود و باید قادر به اقدام در زمان مناسب باشیم».

درگیری‌ها در اوکراین در حالی وارد چهارمین هفته شده است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه در سخنرانی به مناسبت سالگرد الحاق شبه‌جزیره کریمه گفت: «جمهوری‌های دونباس قربانی دولت اوکراین شده بودند. هدف عملیات روسیه در اوکراین رها کردن دونباس از این نسل‌کشی است».

کشورهای غربی به‌ویژه آمریکا طی سال‌های گذشته از دولت اوکراین حمایت‌های مالی و نظامی گسترده‌ای داشته و پس از شروع درگیری‌ها در این کشور نیز به حمایت‌های خود در کنار اعزام مزدور ادامه داده‌اند.

پوتین روز چهارشنبه هشدار داد، اقدامات کشورهای غربی از جمله ارسال سلاح و سربازان مزدور به اوکراین، این کشور را به خون می‌کشد.

رئیس جمهور روسیه با محکوم کردن تحریم‌های جدید غرب علیه کشورش به‌خاطر «عملیات ویژه» در اوکراین، این تحریم‌ها را «ضربه‌ای جدی به کل اقتصاد جهانی» توصیف کرد.

رئیس پنتاگون: روسیه قصد تصرف شهر اودسا اوکراین را دارد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.